فروش یک چهارم سهام نیورالینک ؛ آیا چهارمین شرکت ایلان ماسک به سرمایه‌گذار نیاز دارد؟

سهام نیورالینک

فروش یک چهارم سهام نیورالینک ؛ آیا چهارمین شرکت ایلان ماسک به سرمایه‌گذار نیاز دارد؟

حدود 27 میلیون دلار از سهام نیورالینک (Neuralink) تاکنون به فروش رفته است. این در حالی است که ایلان ماسک تصمیمی برای پیدا کردن سرمایه‌گذار ندارد.

نیورالینک جدیدترین شرکتی است که به دست ایلان ماسک (و چندین تن دیگر) تاسیس شده و هدف آن، تلاش برای پیوند مغز انسان با کامپیوتر است. اگرچه این شرکت در سال 2016 تاسیش شد، اما تاکنون افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری در آن ابراز علاقه کرده‌اند. از روز پانزدهم آگوست (بیست و چهارم مرداد) سال جاری، دوازده سرمایه‌گذار که هنوز نامشان مشخص نیست اقدام به خرید 27 میلیون دلار سهام از کل 100 میلیون دلار سهام‌ موجود کردند. یعنی یک چهارم کل سهام‌ها طی ده روز به فروش رفته‌ است.

خریداران سهام نیورالینک هنوز به صورت رسمی مشخص نیستند

برخلاف پرونده‌های اداری موجود، ایلان ماسک در روز جمعه و طی انتشار یک توییت اعلام کرد شرکت نیورالینک به دنبال سرمایه‌گذار نیست. این گفته نشان می‌دهد وی، سرمایه‌گذارانی را از قبل برای این شرکت پیدا کرده است و یا تصمیم دارد شخصا در آن سرمایه‌گذاری کند. البته در پرونده‌های اداری منتشر شده، نام جرد بیرکل (Jared Birchall) به عنوان رییس نیورالینک آورده شده است. بعد از انتشار این اخبار پیرامون فروش بخش قابل توجهی از سهام نیورالینک ، هنوز هیچ یک از نمایندگان این شرکت و همچنین نمایندگان ایلان ماسک اظهار نظری نکرده‌اند.

سهام نیورالینک

ایلان ماسک تابستان سال گذشته و با هدف پیوند ذهن انسان با کامپیوتر، نیورالینک را راه‌اندازی کرد. به منظور دست پیدا کردن به این خواسته باید دستگاه‌هایی در ابعاد میکرون، طی عمل جراحی در مغز انسان قرار داده شوند. قرار است طی چهار سال آینده، این استارتاپ محصولی به بازار عرضه کند که به افراد دارای آسیب‌‌های شدید مغزی کمک می‌کند. این دسته از آسیب‌ها معمولا در پی سرطان و یا سکته مغزی به وجود می‌آیند.

به عقیده ایلان ماسک، بشر نیازمند خلق یک دستگاه توری عصبی است که دارای توانایی شارژ مغز انسان به میزانی بسیار زیاد باشد. چنین دستگاهی به افراد کمک خواهد کرد با تهدیداتی که ممکن است در آینده به خاطر پیشرفت رباتیک و هوش مصنوعی به وجود بیایند، مقابله کند. امکان برقراری ارتباط ذهنی بین انسان‌ها از دیگر کاربردهای چنین قطعه‌ای خواهد بود.

سهام نیورالینک

فروش سهام نیورالینک از آنجایی جالب است که باید آن را چهارمین شرکت ایلان ماسک بنامیم. این فرد خلاق از فعالیت دیگر کمپانی‌های خود یعنی تسلا، اسپیس ایکس و اپن ای ال به اندازه‌ای سرمایه به دست آورده که به هیچ عنوان نیازی به 27 میلیون دلاری سرمایه‌گذاری نداشته باشد.

1396-06-04

دیدگاهتان را بنویسید