فناوری چرخ های تبدیل شونده دارپا را در این ویدیو تماشا کنید

چرخ های تبدیل شونده دارپا

فناوری چرخ های تبدیل شونده دارپا را در این ویدیو تماشا کنید

فناوری چرخ های تبدیل شونده دارپا به خودرو اجازه می‌دهد هنگام رانندگی، چرخ‌ها را ظرف تنها 2 ثانیه از حالت صاف به تایرهایی مخصوص جاده‌های ناهموار تبدیل کند.

رانندگی در جاده‌هایی با زمین متفاوت کار آسانی نیست. در طراحی عموم خودروها از چرخ‌هایی برای رانندگی در جاده‌های آسفالت و محیط‌های صاف استفاده می‌شود؛ به همین جهت شاید رانندگی با آنها در زمین‌های ناهموار دشوار باشد. اما دارپا در تعامل با محققان دانشگاه کارنگی ملون مشغول توسعه فناوری Reconfigurable Wheel-Track یا به اختصار RWT است که به خودرو اجازه می‌دهد در حین رانندگی، چرخ‌ها را از حالت معمول به تایرهای مخصوص محیط‌های ناهموار و برعکس تبدیل کند. همان‌طور که در ویدیوی ضمیمه‌شده نیز مشاهده خواهید کرد، این کار ظرف تنها 2 ثانیه انجام می‌شود.

دارپا فناوری RTW را به عنوان بخشی از پروژه‌های تحقیقاتی وسایل نقلیه نمایش می‌دهد؛ پروژه‌هایی جالب که از جمله آنها می‌توان به موتورهای الکتریکی تعبیه‌شده در چرخ‌ها (به منظور بهبود سرعت و مانورپذیری) و همچنین سیستم تعلیق Multi-mode Extreme Travel Suspension (به منظور دستیابی به سرعت‌های بالا در زمین‌های سخت) اشاره کرد. دارپا همچنین در حال توسعه فناوری هایی مثل پنجره‌های مجازی (فعال‌شده توسط عینک‌های سه‌بعدی)، چشم‌اندازهای مجازی مجهز به سنسور و پوشش‌های بصری است که هوشیاری راننده را بهبود بخشیده و در یافتن سریع‌ترین و ایمن‌ترین راه برای سفرهای آف رود به کمک راننده می‌آیند.

چرخ های تبدیل شونده دارپا هنوز راه زیادی برای استفاده در محصولات اقتصادی دارند. DARPA با توسعه RWT هم‌چنان در میانه فاز دوم از برنامه گسترده‌تر Ground X-Vehicle Technologies و دیگر تجهیزاتی است که در این ویدیو می‌بینید. با این وجود، به آسانی می‌توان گفت که استفاده از این تکنولوژی تنها به استفاده در صنایع نظامی محدود نخواهد بود. اگرچه چرخ های تبدیل شونده دارپا برای خودروهای زرهی که نیاز دارند به سرعت چرخ‌های خود را با زمین‌ها و جاده‌های مختلف وفق دهند، ولی از آنها می‌توان در سناریوهای جستجو و نجات، ساخت و ساز و هر موقعیتی دیگری که به ترکیب چرخ‌های تخت و شیاردار نیاز دارد، استفاده کرد.

تکنولوژی چرخ های تبدیل شونده دارپا

1397-04-06

دیدگاهتان را بنویسید