فیات کرایسلر به خاطر مشکلات کروز کنترل ، 4.8 میلیون خودرو را فراخواند!

فراخوان فیات کرایسلر

فیات کرایسلر به خاطر مشکلات کروز کنترل ، 4.8 میلیون خودرو را فراخواند!

شرکت فیات کرایسلر بابت مشکلی که در سیستم کروز کنترل اکثر خودروهایش به وجود آمده است، 4.8 میلیون دستگاه خودرو را به سوی تعمیرگاه‌های مجاز خود فراخواند. اما مشکل به وجود آمده چیست؟

اگر برای مدت طولانی در یک بزرگراه رانندگی می‌کنید، کروز کنترل یک ستاره‌ی درخشان برای شما خواهد بود. برای کسانی که با این قابلیت آشنا نیستند، لازم به ذکر است که کروز کنترل یک قابلیت ارائه شده در برخی از خودروها است که اگر می‌خواهید بدون هرگونه فشار دادن پدال گاز از سوی شما، خودرو با یک سرعت ثابت به حرکت بپردازد، می‌توانید از آن استفاده کنید.

البته این قابلیت همانند اتوپایلوت یا همان رانندگی خودکار نیست، اما باعث می‌شود تا راننده پاهای خود را از روی پدال گاز برداشته و کمی به آن استراحت بدهد. متاسفانه به نظر می‌رسد برای این قابلیت در اتومبیل های فیات کرایسلر مشکلی به وجود آمده است. بر اساس آخرین خبرها، این شرکت به 4.8 میلیون دستگاه خودرو به خاطر مشکل سیستم کروز کنترلشان فراخوان داده است.

البته تا به حال به خاطر این مشکل حادثه‌ای به وجود نیامده است و هیچ مصدومیتی نیز به جای نمانده است، اما به طور مثال یک گزارش نشان می‌دهد که یک خودرو دوج جورنی 2017 (Dodge Journey) موفق نشده در سفر کروز کنترل خودرو خود را غیرفعال کند. به ادعای فیات کرایسلر این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که خودرو در هنگام عبور از یک جاده سربالایی در حالت کروز کنترل قرار گرفته باشد و اگر شتابدهی خودکار انجام شود و تغییر کوچکی در سیستم خودرو به وجود آید، نتیجه‌ی آن گیر کردن و فعالیت مداوم کروز کنترل خواهد بود.

خودروهای مشمول فراخوان فیات کرایسلر

خودروهایی که شامل این فراخوان می‌شوند عبارت از کرایسلر 200، کرایسلر 300، کرایسلر پاسیفیکا، دوج چارجر، دوج چلنجر، دوج جورنی، دوج دورانگو، جیپ چروکی، جیپ گرند چروکی، جیپ رانگلر و رام 1500، 2500 و 3500 پیکاپ و همچنین رام 3500، 4500 و 500 کامیون هستند.

1397-03-07

دیدگاهتان را بنویسید