قابلیت‌های خواستنی آی او اس 11 : از سیستم درگ و دراپ تا جستجوگر

آی او اس 11

قابلیت‌های خواستنی آی او اس 11 : از سیستم درگ و دراپ تا جستجوگر + ویدیو

در حالی که هفته آینده اپل از آی او اس 11 (iOS 11) رونمایی می‌کند،‌ دو فرد طرح مفهومی از نسل جدید سیستم عامل موبایلی اپل را به نمایش گذاشته‌اند که در ادامه می‌توانید ویدیویی از آن را مشاهده کنید.

آی او اس 10 اپل به معنای واقعی تعریف تازه‌ای را برای تجربیات استفاده از تبلت ها به همراه داشت: این نسخه در یک جهش بزرگ قابلیت چند وظیفه‌ای تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت و صدها امکانات دیگر را به آیپدها آورد تا کاربران بتوانند تقریبا هر کاری که با کامپیوتر شخصی خود قادر به انجامش هستند، با آن انجام دهند. اما متاسفانه از آن به بعد اپل دیگر هیچ چیز جدید بزرگی را برای تبلت های خود رو نکرده است تا بتواند کاری که آغاز کرده را قدرتمندانه ادامه دهد.

معرفی آی او اس 11 در کنفرانس WWDC 2017

حالا، تنها یک هفته مانده به آغاز به کار کنفرانس توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC ، جایی که اپل قرار است آی او اس 11 را معرفی کند، ما ویدیویی مفهومی را مشاهده خواهیم کرد که توسط فدریکو ویتیکی و سم بکت ساخته شده تا جزئیات مفهومی این پلتفرم را به نمایش بگذارد. هرچند ایده‌ی این دو فرد در طراحی این ویدیو احتمالا با نسخه نهایی آی او اس 11 اپل فاصله خواهد داشت، اما به طور کلی می‌تواند سطح بعدی رابط کاربری آیپد و قابلیت‌های جذابی که آن به همراه دارد را به نمایش بگذارد.

این طرح مفهومی جذاب، نشان می‌دهد که اپل قصد دارد امکانات بی‌شماری را به پلتفرم موبایلی خود اضافه کند:

  • سیستم وسیع درگ اند دراپ
  • یک طاقچه برای خرید هر چیزی
  • یک تقسیم‌کننده به دو صفحه جدید
  • جستجوگر
  • طراحی نونوار شده با تمرکز بیشتر بر روی تایپوگرافی
  • صفحه اصلی متراکم‌تر

 

ویدیویی که در بالا مشاهده می‌کنید، به خوبی این ایده‌ها را توضیح خواهد داد. شما همچنین می‌توانید از طریق این لینک به صورت کامل‌تر جزئیات هر یک از قابلیت هایی که به گمان ویتیکی در آی او اس 11 در دسترس خواهند بود را نیز مشاهده کنید. شما چه چیزهایی از نسخه آینده پلتفرم موبایلی اپل انتظار دارید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

1396-03-02

دیدگاهتان را بنویسید