قابلیت Game Mode ویندوز 10 در اختیار اینسایدرها قرار گرفت

قابلیت Game Mode

قابلیت Game Mode ویندوز 10 در اختیار اینسایدرها قرار گرفت

در حالی که قرار است تابستان سال جاری میلادی آپدیت Creators به طور رسمی در اختیار تمامی استفاده کنندگان دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 قرار گیرد، مایکروسافت صبح امروز بیلد 15019 را در اختیار اینسایدرها قرار داد که امکان استفاده از قابلیت Game Mode ، یکی از قابلیت‌های اصلی آپدیت مذکور را از هم‌اکنون فراهم می‌کند.

هرچند ویندوز 10 از زمان عرضه تا به حال به‌روزرسانی‌های زیادی را دریافت کرده، با این حال ردموندی‌ها قابلیت‌های جدید را تحت به‌روزرسانی سالگرد در اوایل هر سال میلادی منتشر می‌کنند. در همین راستا نیز  قرار است در تابستان سال 2017 میلادی، سومین به‌روزرسانی این سیستم‌عامل برای عموم عرضه گردد که با نام Creators شناخته می‌شود.

بیلد 15019 ویندوز 10 که صبح امروز برای اینسایدرهای ویندوز 10 دسکتاپ منتشر شد، به قابلیت‌های جدیدی مجهز شده که تجربه گیمینگ در این سیستم عامل را ارتقا می بخشد. هدف مایکروسافت با ارائه قابلیت Game Mode ویندوز 10، بهینه سازی کامپیوتر مجهز به این سیستم عامل برای افزایش عملکرد در اجرای بازی‌های کامپیوتری است. به زبان ساده، با فعال سازی قابلیت Game Mode، پی‌سی یا لپ‌ تاپ شما صرفا برای انجام بازی‌ها بهینه می‌شود و حداکثر ظرفیت سخت افزاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

قابلیت Game Mode امکان اجرای بازی‌های win 32 در حالت تمام صفحه را فراهم می‌کند 

همچنین از این پس افرادی که علاقه به استریم بازی‌هایشان دارند می‌توانند بدون نصب هیچ‌گونه برنامه‌ی جداگانه‌ای این کار را انجام دهند. این امکان به واسطه سرویس یکپارچه شده Beam با ویندوز 10 صورت می‌گیرد. Beam یک استارتاپ سرویس استریمینگ قدرتمند بوده که به تماشاگران امکان ارتباط مستقیم با میزبان استریم را خواهد بخشید. به عنوان مثال به آن‌ها اجازه خواهد داد که به شما بگویند در یک بازی جنگی کدام اسلحه را انتخاب کنید و یا برای دفعه بعد از کدام سلاح استفاده کنید. برای فعال سازی قابلیت Game Mode ویندوز 10، ابتدا بایستی مسیر Settings > Gaming > Game Mode در بخش تنظیمات سیستم عامل را طی کرده و سپس گزینه Game Mode را فعال کنید.

لازم به یادآوریست که هرچند در حال حاضر مایکروسافت قابلیت Game Mode ویندوز 10 را در اختیار کاربران ویندوز اینسایدر گروه فست قرار داده، با این حال در طی ماه‌های آینده همراه با آپدیت Creators ویندوز 10 ، آن را به صورت رایگان در اختیار تمامی کاربران کامپیوترهای ویندوز قرار خواهد داد.

1395-11-10

دیدگاهتان را بنویسید