قرار نیست تلگرام فیلتر شود!

تلگرام

قرار نیست تلگرام فیلتر شود!

تلگرام فیلتر نمی‌شود. زهرا ساعی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد هیچ قصدی برای فیلترینگ وجود ندارد و خبر فیلتر شدن این پیام رسان شایعه است.

در روزهای گذشته خبرهایی در رسانه‌ها منتشر شد و اظهارنظرهایی از سوی برخی مسئولان به گوشمان رسید که از فیلتر شدن تلگرام (Telegram) در آینده نزدیک حکایت داشت. در حالی که همه منتظر خداحافظی با این پیام رسان محبوب بودند، امروز یکی دیگر از مسئولان، تمام این صحبت‌ها را شایعه دانسته و گفت قصدی برای فیلترینگ تلگرام وجود ندارد.

زهرا ساعی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با فیلتر شدن تلگرام در آینده نزدیک اظهار کرد:

صحبت‌های رئیس جمهوری درباره این بود که بحث فیلترینگ به این صورت نبوده است. یعنی اصلا قصد فیلترینگ نیست و هیچ مرجع، نهاد و یا هیچ کسی اعلام نکرده که قرار است فیلترینگ تلگرام اتفاق بیفتد و عنوان کردند که این یک شایعه است و اصلا به این صورت نحوه برخورد درست نیست. اگر قرار است نظارتی شود بحث تامین امنیت و آسایش و رضایت مردم است. باید رضایت مردم جلب و خواسته مردم تامین شود.

رئیس جمهور خواهان رفع انحصار تلگرام است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد که رئیس جمهور بیشتر خواهان رفع انحصار است تا فیلترینگ و می‌خواهند مساله را از این انحصار خارج کنند. وی با بیان این که نگرانی‌هایی در مورد استفاده از پیام رسان‌های موجود هست، اضافه کرد رئیس جمهور فرمودند ما باید جایگزین داخلی مناسب و مورد قبول مردم داشته باشیم و تا زمانی که جایگزین مناسب و خوبی را تامین نکنیم نمی‌توانیم باعث ایجاد مانع شویم و اصلا این راهش نیست. در واقع ابتدا باید بسترهای مناسب برای استفاده مردم از پیام رسان های داخلی را فراهم کنیم تا اعتماد و مقبولیت در مردم ایجاد شود و بعد از آن اگر می‌خواهند برای پیام رسان های خارجی مانع ایجاد کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود با وجود یک سری اشتغال‌زایی در فضای مجازی و نگرانی صاحبان این مشاغل از بحث فیلترینگ و مسدود شدن تلگرام، رئیس جمهور تاکید داشتند که اصلا هیچ مرجعی نگفته قرار است فیلترینگ اتفاق بیفتد، اما در تلاش هستند تا جایگزین مناسبی برای آن پیدا شود.

زهرا ساعی در پایان خاطرنشان کرد که پیام رسان های داخلی به دلایل متعدد مورد توجه مردم قرار نگرفته‌اند و باید برای تقویت آن‌ها تلاش کرد تا مقبولیت عمومی پیدا کرده و مردم آن‌ها را جایگزین نرم افزارهای موجود کنند. تاکید رئیس جمهور بر خواست مردم است و این که مردم دچار تشویش و نگرانی نشوند و خدمات باید به بهترین شکل ممکن به مردم ارائه شود.

1397-01-15

دیدگاهتان را بنویسید