لایت کوین (Litecoin) چیست؟ کوینی برای تست‌های بیت کوین

لایت کوین یک ارز رمزنگاری شده است که روی شبکه بلاک چین قرار دارد. این رمزارز در اکتبر سال ۲۰۱۱ توسط تیم بیت کوین با کارکردی مشابه اما با طراحی پیشرفته تر و سریعتر راه اندازی شد. در واقع، هزینه مبادله‌ی آن پایین‌تر است و برای پردازش داده‌ها سرعت بیشتری در عملکرد دارد، بیت کوین تصمیم گرفت که این کوین را به عنوان یک کوین تستی حفظ کند که در نهایت به یکی از مشهورترین ارزهای رمزنگاری دنیا تبدیل شد.

نوآوری لایت کوین

Litecoin دو الگوریتم ایجاد کرد که به نوبه‌ی خود آن را متفاوت از سایر ارزهای دیجیتال نشان داد، که نام های آن شبکه لایتنینگ (Lightening Network) و Segregated Witness می‌باشد. این دو الگوریتم اجازه می‌دهد کاربران معاملات بیشتری را در زمانی کمتری انجام دهند. این شامل حجم بیشتری از مبادلات با سرعت بالا و هزینه های کم می‌شود.

آن‌ها همچنین قرارداد هوشمندانه‌ای را به اجرا درآورده‌اند که به کاربران این امکان را می‌دهد که کوین های خود را به میزان هر مقداری مبادله کنند. شما می‌توانید این کار را بدون کارمزد اضافی انجام دهید.

کیف پول لایت کوین

برای اینکه دارایی خود را در جای امنی نگهداری کنید یکی از راه ها این است که کیف پول شخصی بسازید. این کار از طریق کیف پول های سخت افزاری که توسط لایت کوین پشتیبانی می‌شود و همچنین از طریق خرید کیف پولهای سخت افزاری در وبسایت litecoin.com ممکن است. برای شروع، ابتدا اطمینان حاصل کنید که کوین LTC در اکانت شما وجود دارد. اگر نه، شما فقط می‌توانید دیگر ارزهای رمزنگاری شده را در بازار آنلاین مبادله کنید.

به طور کلی بیش از ۱۱ میلیون کاربر در جهان وجود دارند که از امکانات Litecoin استفاده می‌کنند.

مزایای لایت کوین

  • مورد پذیرش کاربران عادی می‌باشد.
  • شبکه قادر است تا مقدار ۸۴ میلیون کوین را پوشش دهد.
  • داشتن قیمت پایین کارمزد نسبت به رقبای دیگر.
  • به عنوان یک شبکه غیر متمرکز کار می‌کند. شما برای ایجاد یک معامله نیاز به بررسی بالانس پرداخت خود ندارید.
  • حجم معاملات زیادی دارد.
  • به عنوان یک کاربر، کارمزد خیلی کمی برای تراکنش ها باید پرداخت کنید.
  • لایت کوین اجازه می‌دهد کاربران بتوانند تغییراتی را در پلتفرم اعمال کنند و یک نسخه جدید از آن ایجاد کنند.
  • بلاکچین آن امنیت زیادی دارد. قبل از انجام تراکنش، باید یک رمز عبور خصوصی وارد کنید. این امکان اجازه می‌دهد تا کاربران بتوانند حساب اکانت خود را در لحظه بررسی کنند.

معایب لایت کوین

  • برخی از کاربران به لایت کوین اعتماد ندارند و آینده خوبی برای این ارز رمزنگاری شده مجازی نمی‌بینند. این پلتفرم به عنوان یک ارز تستی توسط تیم بیت کوین راه اندازی شد.
  • وقتی لایت کوین نسخه پیشرفته ای را راه اندازی می‌کند، بیت کوین با همان فرآیند پاسخ خواهد داد.

نتیجه

Litecoin ثابت کرده است که یکی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده جهان است. در ابتدا به عنوان یک آزمایش آغاز شد. به دلیل قابلیت سرعت بالا در تایید شدن تراکنش ها مورد استقبال فراوان قرار گرفت اما معایب مختص به خود را هم نیز داراست که باعث شده نتواند جای بیت کوین را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید