ماشین مدل S تسلا در هنگام تست رانندگی آتش گرفت

ماشین مدل S تسلا

ماشین مدل S تسلا در هنگام تست رانندگی آتش گرفت

انفجار یک ماشین مدل S تسلا خبرساز شد. امسال را به هیچ عنوان نمی‌توان سال تسلا دانست. این کمپانی در سال جدید و تا امروز با چالش های بسیاری رو به رو شده است.

چندی پیش، تصادف یکی از خودروهای این شرکت به مرگ یک نفر منتهی شد، سیستم اتوپایلوت این کمپانی چندی بعد حادثه آفرید و اکنون اتفاق تاسف‌بار دیگری تسلا را با چالش جدی مواجه کرده و طرفداران آن را نیز کمی نگران کرده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یک مدل اس تسلا در هنگام تست رانندگی خودرو دچار سانحه شده و در آتش سوخت.

انفجار یک ماشین مدل S تسلا حادثه آفرید؛ خوشبختانه آسیب جانی به کسی وارد نشده است

این گزارش ادعا می‌کند که در طول زمان اجرای این تست رانندگی، ماشین Model S 90D با صدای بلندی یک هشدار بصری را بر روی نمایشگر خود نشان داد که گویا به مشکلاتی درباره شارژ این خودرو اشاره می‌کرد.

کارمند این شرکت که در پشت فرمان آن قرار داشت بعد از دیدن این آلارم دیداری ماشین را به کنار جاده کشانده و به همراه سرنشین صندلی عقب از آن خارج می‌شوند و تنها چند لحظه پس از پیاده شدن آنها، ماشین مدل S تسلا منفجر شده و در آتش می‌سوزد.

با اینکه ماموران آتش نشانی به سرعت خود را به محل می‌رسانند؛ اما باز هم نمی‌توانند کار زیادی انجام دهند و ماشین به طور کامل طعمه حریق می‌شود. درست شبیه به این اتفاقی که چند ماه قبل در نروژ به هنگام سوپرشارژینگ یکی از خودرهای تسلا پیش آمد.

در این لحظه جزئیات بیشتری از این حادثه در دسترس نیست. به دنبال این حادثه سخنگوی تسلا گفت: “ما به همراه متخصصانمان در حال بررسی و پیگیری این موضوع هستیم و به زودی اطلاعات کاملی از آن را در اختیار خبرگزاری‌ها قرار خواهیم داد. خوشبختانه در این حادثه ناگوار کسی آسیب ندیده است. سرنشینان این خودرو قبل از بروز آتش سوزی، ماشین را ترک کرده و اکنون در سلامتی کامل هستند.”

مطمئنا ایلان ماسک این روزها حال و هوای چندان خوشی ندارد، مرد افسانه‌ای دنیای تکنولوژی باید زودتر برای این موارد دنبال راه چاره باشد و او حتما این کار را خواهد کرد.

1395-05-26

دیدگاهتان را بنویسید