مدیرعامل سایپا از تولید خودروهای نیسان در ایران خبر داد

خودروهای نیسان

مدیرعامل سایپا از تولید خودروهای نیسان در ایران خبر داد

تولید خودروهای نیسان در ایران از سر گرفته خواهد شد. محسن جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مذاکره و توافق با شرکت نیسان برای تولید محصولات این شرکت در کشورمان خبر داد.

محسن جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد مذاکراتی با مسئولان شرکت نیسان داشتیم و طبق این مذاکرات، قرار شد یک پلتفرم سه کاره نیسان وارد گروه خودروسازی سایپا شود. خودروهای نیسان در ایران تا چند سال پیش تولید می‌شد که از جمله محبوب‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به خودروی ماکسیما اشاره کرد. تولید ماکسیما در ایران از سال 1390 متوقف و پس از آن، خودروی تیانا جایگزین ماکسیما شد. در نهایت به دلیل تحریم و برخی فشارهای خارجی، فعالیت شرکت نیسان در ایران متوقف شد.

حالا با توجه به گفته‌های مدیرعامل سایپا، به نظر می‌رسد قرار است تولید خودروهای نیسان در ایران از سر گرفته شود. محسن جهرودی در حاشیه مراسم آغاز طرح خدمات و امداد نوروزی 1397 گفت:

در سال‌های اخیر سوءاستفاده‌ای صورت گرفته و شرکت‌هایی که خودروساز نبودند وارد تجارت خودرو شدند و به این ترتیب منافع خودروسازان خارجی در کشورمان تامین شده است. وقتی خودروساز جهانی خارجی می‌بیند محصولاتش را به راحتی در بازار داخلی می‌فروشد، دیگر تن به مذاکره با خودروساز داخلی نمی‌دهد. این موضوع را با وزیر صنعت، معدن و تجارت در میان گذاشتیم و وی تاکید کرد هر خودروساز خارجی که بخواهد در ایران فعال شود باید به دنبال تولید در داخل کشور باشد.

مدیرعامل سایپا در ادامه افزود در سال‌های اخیر، خودروسازان خارجی به راحتی با صادارت خودروی آماده (CBU) از بازار کشورمان سود کرده‌اند و امیدواریم با تمهیدات وزارت صنعت، معدن و تجارت، این موضوع مدیریت شود.

انجام مذاکرات برای تولید خودروهای نیسان

بر همین اساس، تفاهمات کلی با شرکت نیسان برای دریافت پلتفرم سه منظوره صورت گرفته و اکنون در حال مذاکره بر روی جزئیات آن هستیم. قرار است یک خودروی کراس اوور بر روی این پلتفرم تولید شود که در سطح قیمتی بالای 140 میلیون تومان خواهد بود.

جهرودی در پایان در مورد عرضه خودروهای برقی اظهار کرد یک خودروی برقی باید حداقل توان پیمایش 300 کیلومتر را با یک بار شارژ داشته باشد. اکنون سایپا خودروی ساینای برقی را تولید کرده که توان حرکتی 240 کیلومتر با یک بار شارژ را دارد و این رقم باید افزایش پیدا کند. بنابراین فعالیت سایپا در این حوزه ادامه دارد و در سال آینده نیز تولید تجاری ساینا برقی آغاز خواهد شد.

1396-12-29

دیدگاهتان را بنویسید