مدیر عامل شیائومی پاداش 1.5 میلیارد دلاری دریافت می‌کند!

مدیر عامل شیائومی

مدیر عامل شیائومی پاداش 1.5 میلیارد دلاری دریافت می‌کند!

لی جون (Lei Jun) مدیر عامل شیائومی از سوی سران این کمپانی تولید کننده‌ی گوشی های هوشمند، مستحق دریافت پاداشی به ارزش 1.5 میلیارد دلار شناخته شد.

اهدای پاداش 1.5 میلیارد دلاری به مدیر یک شرکت، در طول تاریخ بی‌سابقه بوده؛ اما مدیر عامل شیائومی به پاس دستاوردهایی که برای کمپانی به ارمغان آورده است، معادل این مبلغ را در قالب بخشی از سهام کمپانی دریافت خواهد کرد.

مدیر عامل شیائومی

با این پاداش هنگفت، ارزش سهام مدیر عامل شیائومی به بیش از 1.79 میلیارد دلار می‌رسد

سران شیائومی از اوایل ماه آینده میلادی، عرضه عمومی سهام کمپانی در بازر بورس را آغاز خواهند کرد و به نقل از یک منبع نزدیک، این پاداش بدون هرگونه پیش شرط و فارغ از عملکرد آتی کمپانی چینی به «لی جون» اهدا خواهد شد. به این ترتیب و بر اساس برآوردهای صورت گرفته، ارزش مجموع سهام مدیر عامل شیائومی از مرز 1.79 میلیارد دلار تجاوز خواهد کرد.

در مقام مقایسه با سایر پاداش‌های هنگفتی که در قالب سهام به مدیران کمپانی‌های فعال در عرصه تکنولوژی اهدا شده است، باید به پاداش 638 میلیون دلاری «ایوان اشپیگل» مدیر عامل اسنپ چت در ماه فوریه اشاره کنیم که از سال 2011 به این سمت، بزرگترین بسته پاداش در نوع خود محسوب می‌شد.

از طرفی در عالم تجارت، اهدای بی قید و شرط چنین پاداش بزرگی آنچنان مرسوم نیست و مدیر عامل شیائومی از این بابت نیز یک مورد خاص خواهد بود. کمااینکه به ایلان ماسک وعده اهدای پاداشی به ارزش 2.6 میلیارد دلار در دهه آینده داده شده است اما تنها به شرطی که تسلا را به هدف‌گذاری تعیین شده از سوی سران کمپانی برساند.

1397-04-03

دیدگاهتان را بنویسید