مدیر عامل کمپانی اریکسون از سمت خود استعفا داد

کمپانی اریکسون

مدیر عامل کمپانی اریکسون از سمت خود استعفا داد

نام اریکسون همه ما را به یاد نسل قدیمی تلفن‌های هوشمندی می‌اندازد که سال‌ها پیش مورد استفاده قرار می‌دادیم؛ تقریبا بسیاری از کاربران ایرانی سابقه استفاده از تلفن‌های هوشمند سونی اریکسون را داشته‌اند. طبق گزارش‌های اخیر، هانز وستبرگ پس از گذشت هفت سال، حالا از سمت خود در کمپانی اریکسون استعفا داده است. این در حالی است که این شرکت ارتباطی سوئدی هنوز سال‌های بسیار سختی را پیش رو دارد.

کمپانی اریکسون سال‌های سختی پیش رو دارد

امروز کمپانی اریکسون طی بیانیه‌ای اعلام کرد که زمان آن رسیده تا یک رهبر مناسب، فاز جدیدی از توسعه این شرکت را آغاز کند. در حال حاضر مدیر ارشد امور مالی کمپانی اریکسون – جان فرایخامر – به‌صورت موقت جایگزین آقای وستبرگ شده است تا رهبری مناسب برای این شرکت قدیمی و شناخته شده پیدا شود.

آقای وستبرگ در سال 1991 در کمپانی اریکسون استخدام شد و کم کم با پیشرفت چشمگیر خود توانست سرویس دهی این شرکت را بین سال‌های 2003 تا 2007 جهانی کند. او پیشرفت خود را به‌خوبی ادامه داد و در سال‌های 2007 و 2010 به ترتیب به سمت‌های مدیر ارشد امور مالی و مدیر عامل کمپانی اریکسون رسید. او طی این 7 سال علی رغم اشباع شدن بازار نسل چهارم شبکه، توانست سود دهی اریکسون را بهبود بخشد. اما متاسفانه سهام کمپانی اریکسون از آوریل 2015 تاکنون با افت چشمگیری مواجه شده است.

کمپانی اریکسون

دل همه ما برای S500i سونی اریکسون تنگ شده است

حالا مدیر عامل قدیمی این شرکت با استعفای خود دوره سخت اریکسون در صرفه جویی بخش‌های مختلف و اخراج کارکنان را به خاطر افت دارایی تجربه نخواهد کرد. رقابت با شرکت‌های بزرگی همچون نوکیا، هواوی و… در اروپا و آسیا نیز در این دوره پیش رو برای اریکسون بسیار سخت به نظر می‌رسد.

بین سال‌های 2001 و 2012، دو کمپانی سونی و اریکسون با هم ادغام شدند و برند محبوب و شناخته شده سونی اریکسون را ایجاد کردند؛ برندی پر از خاطره برای همه ما. این دو شرکت با اتحاد خود توانستند به یکی از تولید کنندگان اصلی تلفن هوشمند در آن زمان تبدیل شوند اما در انتقال به عصر تلفن‌های هوشمند آنچنان موفق نبودند. سونی سهام اریکسون در اوایل 2012 را خریداری کرد و مشغول ساخت تلفن‌های هوشمند اکسپریا خود شد و اریکسون نیز تمرکز خود را بر تولید تجهیزات ارتباطی گذاشت.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا اریکسون باز هم می‌تواند به دوران اوج خود برگردد؟

دیدگاهتان را بنویسید