مزرعه خورشیدی جدید چین به شکل یک پاندا ساخته شده است

مزرعه خورشیدی جدید چین

مزرعه خورشیدی جدید چین به شکل یک پاندا ساخته شده است

مزرعه خورشیدی جدید چین شبیه به یک پاندای غول‌پیکر بوده و از نظر ظاهری، کاملا با دیگر نیروگاه‌ های خورشیدی متفاوت است. برای ساخت این زمین بیشتر بر روی جنبه ظاهری آن تمرکز شده است.

در بیشتر مزرعه های خورشیدی، پنل‌ها به صورت ردیفی و مرتب در چندین سطر و ستون‌ قرار می‌گیرند تا یک شبکه متشکل از پنل‌های خورشیدی ایجاد شود. با این حال مزرعه خورشیدی جدید چین دارای شکلی متفاوت بوده و به شکل جذابی طراحی شده است. وظیفه ساخت این مزرعه بر عهده China Merchants New Energy Group قرار داشته است که به عنوان یکی از بزرگترین اپراتورهای طرح‌های حوزه انرژی پاک در کل چین محسوب می‌شود.

ابعاد این مزرعه خورشیدی شبیه به پاندا 248 هکتار است. نخستین فاز پروژه، که طی آن یک زمین 50 مگاواتی ایجاد شده است، در سی‌ام ژوئن (نهم تیر) به اتمام رسید. بعد از تکمیل پروژه، فعالیت آن خیلی زود آغاز شده و اکنون در حال نیرورسانی به یک شبکه در شمال غربی چین است. قرار است یک نیروگاه خورشیدی دیگر نیز در همین منطقه ایجاد شود که مجددا شبیه به پاندا بوده و تا انتهای سال جاری کار خود را آغاز خواهد کرد.

مزرعه خورشیدی جدید چین

بر اساس گفته کمپانی مجری طرح، مزرعه خورشیدی جدید چین که نیروگاه پاندا (Panda Power Plant) نام گرفته است، طی 25 سال، بیش از 3.2 میلیارد کیلووات بر ساعت انرژی خورشیدی تولید خواهد کرد. به لطف این نیروگاه، نیاز به سوزاندن چندین میلیون تن ذغال سنگ برای تولید انرژی الکتریکی از بین خواهد رفت. در نتیجه، انتشار کربن به میزان 2.74 میلیون تن کاهش پیدا می‌کند. شرکت China Merchants New Energy Group برای تبدیل کردن طرح مزرعه خورشیدی شبیه به پاندا به یک پروژه واقعی، با برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) کار کرده است.

هدف از ساخت مزرعه خورشیدی جدید چین

این پروژه، تنها بخشی از یک طرح بسیار بزرگ و در ابعاد گسترده است که هدف از آن، افزایش آگاهی جوانان درباره اهمیت انرژی‌ پاک است. به نظر می‌رسد این شرکت علاقه زیادی به پاندا دارد، چرا که قرار است طی پنج سال آینده، چندین مزرعه خورشیدی دیگر به همین شکل در نقاط دیگر چین احداث کند.

1396-04-17

دیدگاهتان را بنویسید