مصرف فلفل تند و طول عمر چه ارتباطی با هم دارند؟

مصرف فلفل تند و طول عمر

مصرف فلفل تند و طول عمر چه ارتباطی با هم دارند؟

مصرف فلفل تند و طول عمر چه رابطه‌ای می‌توانند با هم داشته باشند؟ آیا این احتمال وجود دارد که مصرف فلفل تند قرمز عامل طول عمر فرد مصرف‌کننده باشد؟

در واقع چنین رابطه‌ای بین مصرف فلفل تند و طول عمر وجود دارد و بر اساس نتایج یک پژوهش جدید، مصرف فلفل تند قرمز امکان مرگ را تا 12 درصد کاهش می‌دهد، به خصوص در مواردی که علت مرگ شامل نارسایی‌های قلبی و یا سکته باشد.

اما پژوهشگران معتقدند در برخورد با نتایج این تحقیق باید جنبه احتیاط را رعایت کرد، زیرا ممکن است این سبک زندگی مصرف‌کنندگان فلفل تند قرمز باشد که طول عمر آنها را سبب می‌شود.

مصرف فلفل تند و طول عمر ؛ کدام عامل نقش اصلی را بازی می‌کند؟

به هر حال فلفل قرمز حاوی ترکیباتی است که در زمینه ارتقا سلامت فرد تاثیر مثبتی از خود نشان می‌دهند. بطور مثال فلفل تند قرمز حاوی مواد مغذی نظیر آنتی اکسیدان است که تاثیری عمیق بر سلامت هر فرد دارد.

آنالیز اطلاعات مربوط به 16 هزار نفر جامعه آماری این طرح تحقیقاتی در نهایت نشان داد که خطر مرگ، افرادی را که فلفل قرمر تند مصرف می‌کنند در قیاس با گروه دیگر که مصرف عمده‌ای در این زمینه نداشته‌اند، کمتر تهدید می‌کند.

با وجود اینکه ارتباط مصرف فلفل تند و طول عمر و نیز کاهش ریسک مرگ تا حدودی تایید شده است، اما پژوهشگران هنوز نمی‌دانند که چه فاکتوری در فلفل تند وجود دارد که در کاهش خطر مرگ نقش اصلی را ایفا می‌کند. اما یک احتمال قوی مطرح شده و آن وجود ماده‌ای به نام capsaicin در فلفل تند است که احتمال دارد گیرنده‌های خاصی را به هم مرتبط کند که در زمینه پیشگیری از ابتلا به چاقی و کاهش ریسک بیماری‌های قلبی عروقی نقش دارند؛ این ماده همچنین دارای خواص ضد میکروبی است.

از سوی دیگر پژوهشگران تاکید دارند که فلفل تند حاوی موادی از جمله ویتامین B، C و نیز ترکیباتی است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شوند.

1395-11-10

دیدگاهتان را بنویسید