معاون دادستان کل کشور رفع فیلتر توییتر را تکذیب کرد

رفع فیلتر توییتر

معاون دادستان کل کشور رفع فیلتر توییتر را تکذیب کرد

اخیراً شایعاتی مبنی بر رفع فیلتر توییتر در پی مسدود شدن تلگرام منتشر شده بود که معاون دادستان کل کشور این شایعات را تکذیب و از تقویت شبکه های داخلی حمایت کرد. عبدالصمد خرم آبادی تاکید کرد که توییتر به هیچ وجه رفع فیلتر نخواهد شد.

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به اخبار منتشر شده در خصوص تلگرام و توییتر واکنش نشان داد. بر اساس شایعات منتشر شده یکی از مسئولین امور فضای مجازی در ایران اعلام کرده بود که به زودی پیام رسان تلگرام مسدود می‌شود و در پی آن شبکه اجتماعی توییتر رفع فیلتر شده و جایگزین تلگرام خواهد شد. عبدالصمد خرم آبادی تاکید کرد که با توجه به نقش شبکه اجتماعی توییتر در فتنه سال 1388 این شبکه به هیچ وجه رفع فیلتر نخواهد شد.

رفع فیلتر توییتر با دستور مقام قضایی صورت خواهد گرفت

با این وجود تصمیم احتمالی اعضای کارگروه برای رفع فیلتر توییتر با توجه به اکثریتی دولت در این کارگروه دارد نیز دور از انتظار نیست. وی در این مورد اظهار کرد:

حتی در صورتی که اعضای کارگروه به رفع فیلتر توییتر رأی بدهند باز هم این تصمیم اجرا نخواهد شد چرا که این شبکه علاوه بر دستور اعضای کارگروه، با دستور مقام قضایی نیز فیلتر شده است.

خرم آبادی از برخی مسئولان و سخنانی که از سوی آنها منتشر شده، انتقاد کرد و گفت:

از برخی مسئولان متعجبم؛ چرا که به لحاظ جایگاهشان باید به دنبال جایگزینی شبکه های داخلی به جای شبکه های خارجی باشند و از تقویت شبکه های داخلی حمایت کنند اما هر از گاهی بحث‌هایی مبنی بر رفع فیلتر شبکه ها و سایت‌هایی که در فتنه 88 نقش داشتند مطرح می‌شود.

1395-07-14

دیدگاهتان را بنویسید