معرفی مانیتور 8K دل با قیمت ۵ هزار دلار؛ نمایشگری لوکس مخصوص حرفه‌ای‌ها

معرفی مانیتور 8K دل با قیمت ۵ هزار دلار؛ نمایشگری لوکس مخصوص حرفه‌ای‌ها

معرفی مانیتور 8K دل یکی از هیجان‌انگیز‌ترین اتفاقات مربوط به تکنولوژی‌های صفحه نمایش بوده است که دقایقی پیش در سی ای اس ۲۰۱۷ رخ داد. این مانیتور ۳۲ اینچی در حالی از رزولوشن 8K بهره می‌برد که حتی رزولوشن 4K نیز هنوز به طور کامل در میان کاربران سراسر جهان جای خود را پیدا نکرده و یک کیفیت رویایی محسوب می‌شود!

مانیتور 8K دل دارای بدنه‌ای آلومینیومی بوده و قادر به نمایش ۱ میلیارد و ۷۰ میلیون رنگ مختلف است؛ گستره‌ای که به میزان صد در صد از تمام رنگ‌های موجود در حیطه‌ی AdobeRGB و sRGB پشتیبانی می‌کند. این محصول جذاب که تحت مدل UP3218K طراحی و تولید شده است، رزولوشنی معادل ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسلی داشته و با قیمت سرسام‌آور ۴۹۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

البته این قیمت با در نظر گرفتن این که رزولوشن آن معادل رزولوشنی است که شما با کنار هم گذاشتن ۴ مانیتور 4K و یا ۱۶ مانیتور فول اچ دی به دست می‌آورید، کاملا منطقی به نظر می‌رسد! فرانک آزور (Frank Azor)، مدیر بخش برندهای Alienware و XPS در کمپانی دل نیز این موضوع را تایید می‌کند و خرید مانیتور 8K دل برای افرادی که می‌خواهند چند نمایشگر با رزولوشن های کمتر تهیه کنند را یک انتخاب اقتصادی می‌داند.

در حال حاضر گزینه‌های متنوعی در بازار نمایشگرهای 8K وجود ندارد و محصولات آزمایشی نظیر پروتوتایپ آزمایشی ۲۷ اینچی IGZO از کمپانی شارپ، تنها نمونه‌های حاضر در این رده هستند؛ هرچند که محصول شارپ نیز به این زودی‌ها قابل خریداری نیست و به نظر می‌رسد که مانیتور 8K دل در این بازار تنها خواهد بود.

همان‌طور که در تصویر مشخص است، حاشیه‌های این نمایشگر از تمام لبه‌های بدنه‌اش بسیار محدود است و همین باعث می‌شود که در ترکیب رزولوشن فوق‌العاده بالایش، محصولی ایده‌آل برای افراد حرفه‌ای در دنیای گیم، عکاسی، ادیت، طراحی گرافیکی و تصویربرداری به شمار برود. فروش مانیتور 8K دل با قیمت ۵ هزار دلار از بیست و سوم ماه مارس (سوم فروردین ماه ۹۶) آغاز خواه شد و امیدواریم که با گسترش سبد محصولات دارای این کیفیت، قیمت‌های این مانیتور و محصولات مشابه نیز به سطح رقابتی‌تری کاهش پیدا کند.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه عرضه باتری موبایل و  شارژر موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

1395-10-16

دیدگاهتان را بنویسید