معرفی پنل های خورشیدی جدید تسلا که بر روی سقف خانه‌ها نصب می‌شوند

معرفی پنل های خورشیدی جدید تسلا که بر روی سقف خانه‌ها نصب می‌شوند

معرفی پنل های خورشیدی جدید تسلا که بر روی سقف خانه‌ها نصب می‌شوند

تسلا (Tesla) سال گذشته از دستاورد جدید خود در راستای کاهش آلودگی و تاثیر مخرب انسان بر روی محیط زیست در قالب سقف‌ های خورشیدی رونمایی کرد. اما استفاده از آن سقف‌ها نیازمند این بود که صاحبان خانه‌ها به طور کامل طراحی خانه‌ی خود را تغییر دهند و یا یک خانه‌ را از ابتدا بازسازی کنند تا بتوانند این سقف‌ها را در آن تعبیه نمایند. اما حالا این موضوع تغییر کرده است و علاقه‌مندان به استفاده از انرژی خورشیدی و تولید برق از انرژی‌های پاک دیگر نیازی نیست که به سراغ کمپانی‌های دیگر بروند.

خبر خوشحال‌کننده برای طرفداران محصولات تسلا این است که آنها دیگر نیازی نیست به سراغ روش‌های دیگر بروند و به تازگی در قسمت “Energy” در وب‌سایت رسمی این کمپانی، پنل‌ های خورشیدی جدیدی قرار گرفته‌اند که صاحبان منازل می‌توانند آنها را بدون نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در ظاهر خانه‌ی خود، بر روی سقف خانه نصب نمایند.

جالب است بدانید که این پنل های خورشیدی تسلا در جریان قرارداد همکاری جدید این کمپانی آمریکایی و پاناسونیک در Gigafactory ۲ در منطقه‌ی بوفالوی ایالت نیویورک، توسط این کمپانی ژاپنی طراحی شده و به طور اختصاصی برای مشتریان تسلا قابل استفاده خواهند بود. این موضوع باعث شده است که تولیدکنندگان و کمپانی‌ها و افراد دیگر نمی‌توانند از این پنل‌های جدید در محصولات خود استفاده کنند و طراحی آنها که به نحو بسیار مدرن و زیبایی انجام شده، تنها برای مشتریان تسلا قابل بهره‌گیری خواهد بود؛ با توجه به این که اکثر پنل‌ های خورشیدی موجود در بازار دارای طراحی‌های نه چندان ظریفی هستند، افراد سخت‌پسند که به ظاهر منازل خود اهمیت زیادی می‌دهند، قادر خواهند بود بدون قربانی کردن زیبایی ظاهری، از آنها برای افزایش جلوه‌ی تکنولوژیک خانه‌های خود استفاده کنند.

آغاز ساخت پنل‌ های خورشیدی تسلا از فصل تابستان

در گفت و گویی که یکی از مقامات تسلا با Electrek انجام داده است، به این موضوع پرداخته شده که نوع طراحی و شیوه‌ی نصب این پنل‌ها به گونه‌ای خواهد بود که علیرغم دیده شدن آنها بر روی سقف، هیچ‌گونه ناهماهنگی با فضای اطرافشان به وجود نمی‌آورند و به نوعی باعث از بین رفتن هارمونی دکوراسیون بیرون منزل نخواهند شد. قرار است تولید پنل های خورشیدی جدید تسلا از فصل تابستان و در کارخانه‌ی Gigafactory ۲ آغاز شود و در پروژه‌ی مسکونی ساکنین منطقه از آنها استفاده خواهد شد.

گفتنی است که تسلا یکی از پیشروان به‌کارگیری انرژی‌های پاک و در دسترس قرار دادن امکان استفاده از این انرژی‌ها برای کاربران خانگی است و از این رو بسیاری از طرفداران محیط زیست از سیاست‌های ایلان ماسک و محصولات تسلا به خصوص در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی حمایت می‌کنند.

1396-01-21

دیدگاهتان را بنویسید