مقاومت گوشی موبایل آیفون 7 به مدت 13 ساعت در سردترین نقطه جهان

گوشی موبایل آیفون 7

مقاومت گوشی موبایل آیفون 7 به مدت 13 ساعت در سردترین نقطه جهان

گوشی موبایل آیفون 7 (Apple iPhone 7) یکی از سرسخت‌ترین تلفن های هوشمندی است که تاکنون توسط اهالی کوپریتنو معرفی شده و آزمایش‌های سخت و مختلفی که روی این دستگاه انجام شده نیز این موضوع را نشان می‌دهد. حالا و در اتفاقی غیر منتظره، باز هم مقاومت پرچمدار اپل در دمای منفی 36 درجه سلسیوس محک زده شده است.

صاحب این گوشی که در سردترین قسمت جهان با نام یاکوتسک (Yakutsk) زندگی می‌کند، مشغول ماهیگیری در رودخانه لنا (Lena River) واقع در سیبری بوده است. ماهیگری در این سرما کار بسیار سختی‌ست و همین موضوع نیز باعث شده تا این شهروند روسی از یک کلبه تخته‌ای چندلایه که حفره یخ داخل آن قرار دارد، استفاده کند.

او تمام شب را مشغول ماهیگیری بود که گوشی گران‌قیمتش داخل حفره آب می‌افتد. همان‌طور که در جریان هستید گوشی موبایل آیفون 7 با داشتن استاندارد IP67 در برابر آب مقاوم بوده و در عمق 1.5 متری (5 فوتی) تا 30 دقیقه دوام می‌آورد. از آنجایی که آن وقت شب امکان خارج کردن گوشی وجود نداشت، این ماهیگیر، محل را ترک کرد تا روز بعد همراه با یک غواص بازگردد.

گوشی موبایل آیفون 7

شارژ باتری گوشی موبایل آیفون 7 بعد از 13 ساعت، از 35 درصد به 16 درصد رسیده است

روز بعد این گوشی در عمق 1.2 متری (4 فوتی) آب و بعد از 13 ساعت پیدا شد و در کمال تعجب، بدون هیچ مشکلی کار می‌کرد. حتی هنگامی که غواص، گوشی را از آب بیرون آورد به صاحب آن گفت که شب گذشته یک پیام از دست رفته داشته است! مورد جالب دیگر، میزان باتری دستگاه بود که از 35 درصد به تنها 19 درصد رسیده بود.

اگرچه مشخص نیست که این گوشی موبایل چگونه به مدت 13 ساعت در این شرایط دوام آورده، اما استاندارد جدید اپل صاحب آن را از خرید یک تلفن جدید نجات داده است.

گوشی موبایل آیفون 7

1395-11-07

دیدگاهتان را بنویسید