ممنوعیت فروش ساعت های هوشمند مخصوص کودکان در آلمان

ساعت های هوشمند مخصوص کودکان

ممنوعیت فروش ساعت های هوشمند مخصوص کودکان در آلمان

ممنوعیت فروش ساعت های هوشمند مخصوص کودکان در کشور آلمان، خبری‌ست که اخیرا به دلیل نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، به تیتر بسیاری از خبرگزاری‌ها تبدیل شده است.

به نظر می‌رسد آژانس شبکه فدرال آلمان (FDA) تا جایی پیش رفته که از والدین می‌خواهد در صورت داشتن چنین وسایلی “آنها را نابود کنند.”

به گفته Jochen Homann، رییس FDA، والدین از طریق یک اپلیکیشن می‌توانند با استفاده از ساعت هوشمند فرزندان خود به محیطی که در آن قرار دارند، گوش کنند. در این صورت آنها به عنوان یک سیستم انتقال غیر مجاز شناخته می‌شوند. با توجه به تحقیقات، از ساعت والدین نیز برای گوش کردن به معلمان در کلاس‌های درس استفاده شده است.

FDA بر علیه چندین شرکت مختلف که چنین محصولاتی را در اینترنت به فروش می‌رسانند نیز اقداماتی انجام داده است. همچنین آنها از مدارس می‌خواهند به چنین وسایلی که توسط دانش‌آموزان استفاده می‌شود، بیشتر توجه کنند. هرچند، ممکن است این پرسش مطرح شود که آیا واقعا کودکان به ساعت‌های بزرگ‌سالان نیاز دارند؟

این نخستین باری نیست که سازمان‌های مختلف بابت حریم خصوصی ساعت های هوشمند مخصوص کودکان یا سایر محصولات مشابه، ابراز نگرانی کرده‌اند. اوایل سال جاری بود که دولت آلمان، فروش نوعی عروسک هوشمند را ممنوع کرد. ماه گذشته نیز یکی از تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌ها با نام Mattel، از لغو پروژه خود برای توسعه اسپیکر هوشمند مخصوص کودکان به دنبال مطرح شدن پرسش‌هایی در رابطه با نحوه ذخیره‌سازی و محافظت از اطلاعات خبر داد.

1396-08-28

دیدگاهتان را بنویسید