ممنوعیت واردات خودروهای خارجی تا پایان سال لغو می‌شود

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی تا پایان سال لغو می‌شود

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی تا پایان امسال تداوم دارد و بعد از آن برداشته خواهد شد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این خبر تاکید کرد پس از بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو به لغو این ممنوعیت می‌پردازیم.

سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد در حال حاضر به بررسی طرح ساماندهی بازار خودروها مشغولیم و در نظر داریم ممنوعیت واردات خودروهای خارجی را لغو کنیم، چرا که سهم خودروسازان خارجی در ایران در حدود 7 درصد بوده که بیانگر سهم 93 درصدی خودروسازان داخلی از بازار کشور است.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد که برخی‌ها ادعا دارند خودروسازان داخلی نمی‌توانند آن 7 درصد را تامین کنند که این ادعا را تکذیب می‌کنم. همچنین از ابتدا دیدگاه کمیسیون صنایع و معادن بر این بود که ممنوعیت واردات خودرو اقدام مناسبی نبوده و باید لغو شود.

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی موقتی است

سعید باستانی در ادامه عنوان کرد که ممنوعیت واردات جهت کنترل شرایط بحرانی صورت گرفته است و امیدوارم تا پایان سال این ممنوعیت لغو شود. همچنین جهت ساماندهی بازار خودرو درصددیم محدودیت مناسبی برای واردات خودرو بر اساس مواردی نظیر حجم موتور، سقف قیمت و ارز تخصیصی اعمال کنیم.

این مقام مسئول در پایان تاکید داشت با برنامه‌ریزی‌های خاص و روش‌های مدیریتی مناسب به ساماندهی بازار خودرو می‌پردازیم تا بتوانیم موانع ممنوعیت واردات خودرو را برداریم.

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی

1397-07-21

دیدگاهتان را بنویسید