منع استفاده از اپل واچ برای دولت‌مردان انگلستان در دیدار با کابینه روسیه

منع استفاده از اپل واچ

منع استفاده از اپل واچ برای دولت‌مردان انگلستان در دیدار با کابینه روسیه

بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری تلگراف منتشر کرده، از این پس دولت‌مردان کشور انلگستان در دیدار با سیاست‌مداران کشور روسیه، حق استفاده از ساعت هوشمند اپل را ندارند. اصلی‌ترین دلیلی که باعث منع استفاده از اپل واچ در صحبت‌های سیاسی با کشور روسیه شده، ترس دولت‌مردان انگلیسی از نفوذ به میکروفون این ساعت‌ها توسط هکرهای روسی اعلام شده است.

منع استفاده از اپل واچ برای دولت‌مردان انگلستانی و استرالیایی در دیدار با کابینه کشور روسیه

اگر به یاد داشته باشید، هفته گذشته اطلاعاتی در رابطه با حمله هکرها به سیستم ثبت رأی دهندگان آمریکا منتشر شد که انگشت اتهام، به سوی روسیه نشانه رفت. پس از آن آمریکا، کشور روسیه را مسئول هک شدن پایگاه کمیته ملی حزب دموکرات دانست و اعلام کرد که روسیه‌ای ها به دنبال هک کردن همه چیز هستند.

شاید منع استفاده از اپل واچ موضوع عجیبی نباشد چرا که پیش از این هم استفاده از گوشی های هوشمند توسط دولت‌مردان انگلستانی در ملاقات با کابینه دولت روسیه، ممنوع اعلام شده بود. آنها معتقدند که تمامی دستگاه‌های الکترونیکی آسیب‌پذیر بوده و منطقی‌ست که از هیچ‌کدام از آنها استفاده نشود.

این خبر در حالی منتشر شده که دولت استرالیا هم استفاده از ساعت هوشمند اپل را در ملاقات با کابینه دولت روسیه، ممنوع کرده است. یکی از مشاوران نخست‌ویر فعلی کشور استرالیا یعنی مالکوم ترنبول در مصاحبه با شبکه Fairfax Media، اذعان داشته که با افزایش پیدا کردن تعداد دستگاه‌های هوشمندی که توانایی اتصال به اینترنت را دارند، باید جانب احتیاط را رعایت نمود. این مشاور در ادامه صحبت‌های خود اینگونه اشاره کرد: “در دنیایی که دولت‌مردان هر کشور باید تمام صحبت‌های خود را پشت درهای بسته و به دور از هر گونه وسایل الکترونیکی انجام دهند، هر چیز کوچک و بزرگی می‌تواند امنیت را به خطر اندازد و شاید لازم باشد تمامی آنها از محیطی که کابینه در آن حضور دارند، حذف شوند.”

1395-07-19

دیدگاهتان را بنویسید