مهم ترین نیاز زلزله زدگان غرب کشور

خبرگزاری تسنیم:‌  سردار غلامعلی ابوحمزه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت‌های سپاه کمک به مسئولان و دولت در کمک‌رسانی به مردم در حوادث ناگوار چون سیل و زلزله است اظهار داشت: سپاه در حادثه زلزله غرب کشور بلافاصله برای بررسی عمق فاجعه و وضعیت مردم آسیب‌دیده به نقاط حادثه‌دیده غرب کشور اکیپ اعزام کرد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه این نتیجه حاصل شد که مناطق زلزله‌زده بین بین سپاه، ارتش، بنیاد مسکن، هلال احمر و دولت تقسیم شوند گفت: کمک‌رسانی و بازسازی روستاها در غرب کشور عمدتا به سپاه سپرده شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه مسئولیت بازسازی روستاهای داراب و یاران در بخش بان‌زرده شهرستان دالاهو به سپاه ثارالله استان کرمان سپرده شده است تصریح کرد: خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان، آواربرداری، اسکان و در کل صفر تا صد بازسازی این دو روستا برعهده سپاه استان کرمان است.

وی با بیان اینکه در این دو روستا بیش از 240 خانوار ساکن هستند گفت: جمعیت این دو روستا بالغ بر 900 نفر بوده و بین 50 تا 70 درصد ساختمان‌های این روستاها آسیب دیده است.

سردار ابوحمزه با اشاره به شروع فصل سرما و برودت هوا در مناطق زلزله زده غرب کشور اظهار داشت: مهمترین نیاز زلزله‌زدگان غرب کشور در حال حاضر کانکس برای اسکان است.

وی از مردم استان و دستگاه‌هایی که امکان تهیه کانکس دارند درخواست کرد تا به نواحی سپاه در سراسر استان اطلاع دهند گفت: سپاه آمادگی انتقال کانکس تا مناطق زلزله زده به نام همان شهر را دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر مردم این دو روستا از نظر پوشاک و پتو با مشکل خاصی روبرو نسیتند گفت: بهتر است مردم کمک‌ها و موادغذایی خود را به صورت خام، خشکبار و کنسرو برای اعزام به مناطق زلزله زده در اختیار نهادهای کمک‌رسان قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ساماندهی چادرها و استقرار کانکس‌ها در حال انجام است گفت: جلساتی با رده‌های بسیج مهندسین عمران و ساختمان برای انجام کارهای اولیه برگزار شده است.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه مردم استان کرمان تجربه تلخ زلزله بم و زرند را دارند تصریح کرد: از مردم استان کرمان که زلزله را با تمام وجود خود لمس کردند، انتظار می‌رود در این برهه از زمان با یک حرکت جهادی و انقلابی به کمک آسیب‌دیدگان زلزله غرب کشور بشتابند.

دیدگاهتان را بنویسید