مواردی که نباید با بلاکچین اشتباه گرفته شود – میهن بلاکچین

مواردی که نباید با بلاکچین اشتباه گرفته شود – میهن بلاکچین
مقالات

مواردی که نباید با بلاکچین اشتباه گرفته شود

بلاکچین بیتکوین نیست

بیت‌کوین قانونگذاری نشده و ارزی غیرشفاف است. با اینکه بیت‌کوین اولین کاربرد بلاکچین بود، اما تفاوت‌های اساسی با یک بلاکچین تجاری داشت. برای مثال یک بلاکچین تجاری، به فاکتور هویت قبل از مخفی بودن اهمیت می‌دهد و از تاییدیه‌های مشخصی برای تراکنش‌ها بجای pow، که دارای محاسبات سنگین است، استفاده می‌کند.

بیت‌کوین

بلاکچین هنوز رشد یافته نیست

موسسه گارتنر در گزارش ۲۰۱۶ خود بیان کرد که بلاکچین در راس چرخه فناوری قرار دارد. اما فکر کردن به اینکه بلاکچین برای تجارت، بالغ‌تر از گزینه‌های دیگر است، کمی عجولانه می‌باشد. به هر حال نگاه به واقعیت نیز باید حفظ شود به خصوص وقتی که به دنبال استفاده از اولین پروژه‌ی بلاکچین هستیم.

بلاکچین یک کالا نیست

ما به بلاکچین به عنوان یک میان‌افزار (یا خط لوله) نگاه می‌کنیم که می‌تواند برای ساخت یکسری از راه‌حل‌های تجاری موجود، مورد استفاده قرار بگیرد. تسهیلات بلاکچین ناشی از یکسری کاربرد‌های مناسب ساخته شده بر روی آن می‌باشد.

زمانی که یک شبکه تجاری موجود نباشد، به بلاکچین نیاز نیست

وجود شبکه کسب و کار یک عامل اصلی برای استفاده از بلاکچین است. به طور ساده، بدون وجود شبکه‌ی کسب و کار، بلاکچین یک سربار است و احتمالا یک پایگاه داده توزیع شده (DLT) راه حل مناسب و بهتری خواهد بود.

بلاکچین

بلاکچین، جایگزین یک سیستم پردازش تراکنش‌ نیست

قطعا بلاکچین می‌تواند پردازش‌های تراکنشی را در میان یک شبکه کسب و کار دگرگون کند، اما فقط زمانی که یک یا چند معیار مختلف تحقق یابد؛ اگر هیچ یک از این معیارها مهم نباشند یا مشتریان ما از راه حل فعلی راضی باشند، بنابراین جایگزینی با بلاکچین لازم نیست.

بلاکچین یک جایگزین پایگاه داده توزیع شده نیست

بلاکچین یکی از انواع فناوری پایگاه داده توزیع شده است و با تقسیم مناسب اطلاعات بین قسمت‌های مختلف آن را کامل می‌کند و همانظور که در مورد ۴ اشاره شد، یک پایگاه داده توزیع شده، ممکن است راه حل بهتری برای زمانی که شبکه‌ای از کسب و کار وجود ندارد باشد.

بلاکچین

بلاکچین یک جایگزین پیام رسانی امن نیست

راه‌حل‌های پیام رسانی امن زیادی وجود دارد که یکپارچگی آن‌ها در سیستم‌های تجاری ناهمگون کاری بی‌ ارزش است. فناوری بلاکچین یک کامل کننده است. در حقیقت می‌تواند از سیستم‌های پیام رسانی امن مزیت‌های زیادی را بهره بگیرد اما لزوما یک جایگزین برای آن‌ها نیست.

بلاکچین تنها در مورد ارزها نیست

درحالی که بلاکچین یک انتخاب عالی برای ارزهای رمزنگاری‌شده است، ولی می‌تواند مالکیتِ سرمایه‌های گوناگون، با انواع مختلف را به طور مطمئن حسابرسی کند ( هم اموال فیزیکی هم اموال حقیقی مثل موسیقی…). این خاصیت باعث ایجاد موارد کاربری بسیاری برای بلاکچین می‌شود.

بلاکچین تنها مناسب تراکنش‌های با حجم بالا و ارزش کم نیست

درحالی که بلاکچین برای کسب و کار به بلوغ می‌رسد، توسعه دهندگان به سمت نیازمندی‌های غیرکاربردی مثل راندمان تراکنش‌ خواهند رفت. به عبارت دیگر، فناوری برای تراکنش‌های با حجم کم و ارزش بالا نیز مناسب خواهد شد. دلیل آن اضافه شدن کیفیت‌های بیشتر در خصوص سرویسی است که یک سیستم پردازش توزیع شده فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس