میزان مشکلات تلفن‌های اندرویدی بیشتر از iOS است

تلفن‌های اندرویدی

میزان مشکلات تلفن‌های اندرویدی بیشتر از iOS است

آیا آیفون از تلفن‌های اندرویدی بیشتر قابل‌اتکا است؟ مرکز تحقیقاتی آماری کمپانی Blancco به چنین نتیجه‌ای رسیده است. در حقیقت آن‌ها معتقدند تلفن‌های اندرویدی به نسبت آیفون اپل تا حد زیادی نامطمئن هستند. با مشروح خبر همراه گجت‌نیوز باشید.

تلفن‌های اندرویدی به نسبت آیفون نامطمئن‌تر هستند

این گروه تحقیقاتی در آخرین پژوهش خود به آمار 44 درصدی مشکل و خرابی در تلفن‌های اندرویدی رسیده است و نتیجه آن شد که این محصولات به نسبت آیفون اپل دوبرابر نامطمئن‌تر هستند. طبق نتایج به دست آمده، تنها 25 درصد تلفن‌های iOS در چرخه استفاده خود با مشکل برمی‌خورند.

نکته جالب‌تر این تحقیق در مورد پرچم‌داران دو سال گذشته کمپانی سامسونگ است. گلکسی اس ۶ (Samsung galaxy S6) و گلکسی اس ۵ (Samsung Galaxy S5) با سهم 6 الی 7 درصدی در بین پرونده‌های خرابی، رکورد نامطمئن‌ترین تلفن‌های اندرویدی بازار راه به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه این لیست، تلفن‌های اندرویدی لنوو K3، موتورولا موتو جی و گلکسی اس ۶ اکتیو سامسونگ به ترتیب با 6، 5 و 4 درصد ذکر شده‌اند. در ادامه گزارش آمده است که از هر چهار دستگاه خراب iOS، یکی از آن‌ها آیفون 6 است و همچنین آیفون 5s با 17 درصد آمار خرابی در بین آیفون‌های اپل رکورددار است.

خبر بدتری که این کمپانی آماری و تحقیقاتی در پایان پژوهش خود آن را تایید کرده است، دستگاه‌هایش در 43 درصد از خرابی‌های محصولات در یک چهارم اول سال جاری مسئول بوده‌اند. طبق نتیجه‌های به دست آمده، برند موتورولا با 14 درصد آمار خرابی به‌عنوان دومین شرکت نامطمئن شناخته می‌شود. علاوه بر این، طبق اطلاعات پژوهش Blancco، آمار خرابی تلفن‌های هوشمند در آسیا دو برابر آمریکای شمالی است؛ بدین معنا که بیش از نیمی از تلفن‌ها در آسیا طی چرخه کاری خود خراب می‌شوند و این رقم در آمریکای شمالی حدود 27 درصد است. آمار خرابی تلفن‌ها در حوزه اروپا 35 درصد است.

علاوه بر موارد ذکر شده، گفته می‌شود تلفن‌های اندرویدی در زمینه اپلیکیشن‌های امنیتی عملکرد مثبتی ندارند و معمولا سیستم‌عامل در داخل این برنامه‌ها متوقف می‌شود. اپلیکیشن معروف امنیتی Loockout به‌تنهایی در 82 درصد کرش‌های اندروید دخالت مستقیم داشته است.

این پژوهش در بازه زمانی چهار ماه اول سال 2016 صورت گرفت و اطلاعات بیشتر برای علاقه‌مندان جهت آنالیز دقیق‌ منتشر شده‌اند. در نهایت باید بگوییم که بیشتر این مشکلات تلفنی به خاطر عدم استفاده درست کاربران رخ داده‌اند. پس در استفاده از تلفن‌هوشمند خود – به‌خصوص تلفن اندرویدی – دقت کنید. نظر شما پیرامون نتایج به دست آمده در این تحقیق چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید