نتایج یک تحقیق: حداکثر عمر انسان 125 سال است

حداکثر عمر انسان

نتایج یک تحقیق: حداکثر عمر انسان 125 سال است

بعد از انجام آزمایش‌ها و تحقیقات بسیار زیاد در رابطه با عمر انسان، محققین به این نتیجه رسیدند که امید آنها برای افزایش حداکثر عمر انسان به وسیله علم، احتمالا بی‌ثمر باشد. با اینکه محققین برای چندین دهه مختلف است که تلاش دارند طول عمر انسان را افزایش دهند، اما تلاش‌های آنها هیچ نتیجه‌ای نداشته و شاید هیچ گاه نیز نتیجه ندهد.

تصور می‌کنید علوم مختلف می‌توانند حداکثر عمر انسان را افزایش دهند؟

انتظار می‌رود نوزادانی که امروزه متولد می‌شوند تا 79 سال عمر کنند، اما آیا واقعا نمی‌توان حداکثر عمر انسان را افزایش داد؟ شاید حتی اگر فردی در تمام طول عمر مورد مراقبت قرار گرفته و انواع رژیم‌ها را نیز رعایت کند، نتواند بیشتر از 122 سال، یعنی 47 سال بیشتر از میزانی که محققین برای عمر انسان در نظر گرفته‌اند، زندگی کند. باید اشاره کنیم بیشترین رکوردی که تا کنون برای عمر یک نفر به ثبت رسیده نیز 122 سال بوده است.

آقای Jan Vijg، مدیر بخش ژنتیک دانشگاه علوم آلبرت انیشتین در مصاحبه‌ای که با Chicago Tribune داشته، اعلام کرده که جلوگیری و مراقبت از بیماری‌های مزمن و عفونی، شاید بتواند میانگین طول انسان‌ها را افزایش دهد، اما هیچ تأثیری در حداکثر عمر انسان نخواهد داشت.

تدابیری که تا کنون محققین برای افزایش عمر انسان در دو دهه اخیر به کار گرفته‌اند، باعث افزایش میانگین آن شده است. در سال 1997 بود که فردی با نام Jeanne Calment و در سن 122 سالگی که شاید تا کنون و با اسناد معتبر، کسی به اندازه او عمر نکرده باشد، از دنیا رفت. به همین جهت شاید حتی علم نیز نتواند ظرفیت عمر انسان را افزایش دهد.

طبق تحقیقاتی که بر روی افراد مختلف انجام شده، تدابیر علمی و درمانی می‌تواند میانگین عمر انسان‌ها را به 100 سال برساند، اما زمانی که آنها از مرز صد سالگی عبور می‌کنند، فاکتور توجهی از بیشتر شدن سن آنها دیده نمی‌شود. در واقع، شانس افراد برای رسیدن به سن‌های 110، 125 یا 120 یکی بوده و نمی‌توان میانگین آن را با استفاده از علوم و یا روش‌های مختلف افزایش داد.

با توجه به نتایج به دست آمده، محققین معتقدند افراد حاضر و مردمی که در آینده متولد خواهند شد، حداکثر 115 سال عمر خواهند کرد. همچنین حداکثر عمر مطلق انسان، 125 سال اعلام شده است.

1395-07-21

دیدگاهتان را بنویسید