نخستین تاکسی خودران جهان در سنگاپور آغاز به کار کرد

تاکسی خودران سنگاپور

نخستین تاکسی خودران جهان در سنگاپور آغاز به کار کرد

در حالی که شرکت‌های بزرگی نظیر گوگل مشغول کار بر اتومبیل‌های خودران هستند، شرکت سنگاپوری Nutonomy از فاز آزمایشی تاکسی خودران خود در خیابان‌های این کشور رونمایی کرده است. به گفته مدیران این شرکت در حال حاضر تاکسی‌های خودران نوتونومی حاوی یک راننده حقیقی نیز هستند اما آن‌ها تا سال 2018 میلادی نسخه نهایی این محصول را به ناوگان تاکسیرانی سنگاپور اضافه خواهند کرد.

سنگاپور خودروهایی از جنس آینده را در راه بزرگی برای به ارمغان آوردن تاکسی خودران به مرحله آزمودن آورده است. Nutonomy اینک نخستین کابین مستقل را هم اکنون برای سامانه مسافربری درون این کشور کوچک راه اندازی کرده است. ظاهراً حتی قرار است کاربران خاص قادر به استفاده رایگان از این تاکسی خودران طی دوره آزمایشی عمومی آن باشند. علاوه بر آن یک راننده حقیقی نیز در پشت فرمان خواهد نشست تا در صورت بروز هرگونه مشکل، بتواند آن را رفع کند.

نوتونومی با رونمایی از نخستین تاکسی خودران جهان، آماده رقم زدن اتفاقاتی جذاب

در حال حاضر بسیاری از کمپانی‌های بزرگ نظیر گوگل نیز در حال کار بر روی اتومبیل‌های خودران هستند و تکنولوژی آن‌ها راه طولانی را تا اینجا پیموده است. به هر حال Nutonomy ادعا می‌کند که آن‌ها به عنوان نخستین شرکت در سراسر جهان هستند که ارائه خدمات حمل نقل شامل تاکسی خودران را در اختیار عموم قرار داده است.

این در واقع می‌تواند تا قبل از Uber به صورت عمومی عرضه شود. همان‌طور که می‌دانید بزرگ‌ترین سرویس اشتراک گذاری اتومبیل جهان به نام اوبر اعلام کرده است که آن‌ها به‌زودی و طی هفته‌های آینده دوره آزمایشی اتومبیل خودران خودش را در اختیار عموم خواهد گذاشت.

از خودروهای سواری این شرکت باید به اتومبیل‌های الکتریکی Renault Zoe و Mitsubishi i-MiEV اشاره کرد که محدود به بازارهای شمالی خواهد بود. لازم به ذکر است که مسافران می‌بایست برای تجربه استفاده از این خودروها باید دعوت شوند.

در حال حاضر NuTonomy  شش کابین مستقل را در جاده‌های سنگاپور تعبیه کرده است اما بدون شک تا پایان سال جاری این میزان بیش از پیش خواهد بود. نوتونومی می‌گوید که هدف نهایی آن‌ها برای داشتن یک تاکسی خودران به صورت کامل تا سال 2018 به وقوع خواهد پیوست.

1395-06-05

دیدگاهتان را بنویسید