نسل جدید خودروی هیدروژنی هیوندای تا سال 2018 معرفی می‌شود

نسل جدید خودروی هیدروژنی هیوندای

نسل جدید خودروی هیدروژنی هیوندای تا سال 2018 معرفی می‌شود

اگرچه تمرکز اصلی برخی از خودروسازان همچون تسلا روی تولید خودروهای الکتریکی قرار دارد، اما سازندگان دیگر همچون هیوندای به دنبال جایگزینی برای آن بوده و چند سالی‌ست که مشغول توسعه خودروهای هیدروژنی (پیل سوختی) هستند. سال 2014 نیز شاهد رونمایی نسخه هیدروژنی از هیوندای توسان (Hyundai Tuscon Fuel Cell) بودیم. حال اخباری جدید از نسل جدید خودروی هیدروژنی هیوندای منتشر شده که می‌تواند ما را نسبت به آینده فعالیت‌های این شرکت امیدوار کند.

اگرچه تلاش مهندسین هیوندای برای تولید چنین محصولاتی ستودنی‌ست، اما یک ضعف بزرگ در آنها دیده می‌شود و آن، عدم توانایی لازم برای طی کردن مسافت‌های طولانی به نسبت خودروهای شرکت تسلا و تویوتا است. ولی براساس گزارش‌های منتشر شده توسط خبرگزاری نیکی (Nikkei)، عملکرد نسل جدید خودروی هیدروژنی هیوندای که یک اتومبیل شاسی‌بلند خواهد بود، در طی کردن مسافت‌های طولانی تا 30 درصد بهتر از گذشته شده است. در واقع رانندگان با یک‌بار سوخت‌گیری، می‌توانند تا 560 کیلومتر (348 مایل) را طی کنند.

نسل جدید خودروی هیدروژنی هیوندای چیزی در حدود 50 هزار دلار قیمت دارد

هرچند به این زودی‌ها نمی‌توانیم شاهد ورود نسل جدید خودروی هیدروژنی هیوندای به خیابان‌ها باشیم چراکه زمان عرضه رسمی آن، ژانویه سال 2018 اعلام شده است. با این‌حال محصول جدید هیوندای تا ماه آینده میلادی رونمایی و ویژگی‌های آن به صورت کامل معرفی خواهد شد. همچنین این خودروی جدید 50 هزار دلار (60 میلیون وون) قیمت خواهد داشت که می‌تواند برای محصولی لوکس و هیدروژنی ایده‌آل باشد. به‌لطف پشتیبانی دولت از خودروهای با انرژی سبز هم به‌نظر هیوندای می‌تواند خودروهای جدید و تکنولوژی خود را به جایگاه خوبی برساند.

لازم به ذکر است که خودروی هیدروژنی فعلی هیوندای به صورت اجاره‌ای و تنها در دسترس مردم کشور آمریکا قرار گرفته و هنوز تصمیم مدیران برای خودروی جدیدشان مشخص نشده است.

1395-10-12

دیدگاهتان را بنویسید