نقشه دیجیتال بومی با امکانات مشابه گوگل مپ راه‌اندازی شد

نقشه دیجیتال بومی

نقشه دیجیتال بومی با امکانات مشابه گوگل مپ راه‌اندازی شد

دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی از راه‌اندازی سرویس نقشه دیجیتال بومی خبر داد. فاز اول این پروژه در نمایشگاه الکامپ رونمایی شد و قرار است تا امکاناتی مشابه سرویس خارجی گوگل مپ (Google Map) را ارائه دهد.

علیرضا یاری، دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی در خصوص چهل و پنجمین نشست این شورا اظهار کرد که سرویس نقشه دیجیتال بومی توسط بخش خصوصی ارائه شده و قرار است تا با حمایت شورای راهبری طرح جویشگر بومی به سایر پروژه‌های این طرح ملی متصل شود.

طبق برآوردهای اولیه، نقشه دیجیتال بومی نسبت به نمونه‌ی خارجی گوگل مپ از دقت بالاتری برخوردار است و با توجه به اینکه منبع اصلی اطلاعات این نقشه در داخل کشور قرار دارد، می‌تواند جزئیات بیشتری را به کاربران ارائه دهد.

پوشش سراسری و امکانات مشابه گوگل مپ در سرویس نقشه دیجیتال بومی

یاری ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ی نزدیک، این سرویس به عنوان سرویس نقشه طرح جویشگر بومی مورد استفاده قرار بگیرد. وی در ادامه عنوان کرد:

نقشه دیجیتال بومی می‌تواند جایگزینی مناسب برای سرویس گوگل مپ در ایران باشد و در صورتی که کاربران از آن استقبال کنند، حتی در زمینه‌ی اطلاعات ترافیکی شهر تهران نیز به سرعت شاهد به‌روزررسانی نقشه خواهیم بود. این سرویس کل ایران را تحت پوشش قرار می‌دهد و متخصصان داخلی با استفاده از روش برداشت میدانی و فتوگرامتری، اطلاعات لازم برای آن را جمع‌آوری کرده‌اند. به این ترتیب و با توجه به داده‌های بومی، امکان ارائه‌ی خدمات بهتری نسبت به نقشه گوگل در این سرویس بومی وجود دارد.

به گفته‌ی یاری، تقسیمات کشوری، شهری، روستایی، معابر بین شهری و داخل شهری، نقاط مهم خدماتی، پوشش گیاهی و آبی، مناطق گشت پستی و سایر اطلاعات مورد نیاز کاربران در سرویس نقشه دیجیتال بومی لحاظ شده است. همچنین امکان خدمات جستجو در نقشه، مسیریابی، تولید آدرس و مشخصات برای هر نقطه از این نقشه فراهم شده است.

نقشه دیجیتال بومی

طراحان این پروژه از مرکز ملی فضای مجازی درخواست کردند تا برای استفاده‌ی سازمان‌های دولتی از سرویس نقشه دیجیتال بومی، سیاست‌گذاری شود. این سرویس در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ رونمایی خواهد شد.

1395-09-21

دیدگاهتان را بنویسید