نمای هیجان انگیز کره زمین و ماه در تصویر جدید ناسا از سیاره زحل

تصویر جدید ناسا از سیاره زحل

نمای هیجان انگیز کره زمین و ماه در تصویر جدید ناسا از سیاره زحل

ماموریت فضاپیمای کاسینی در مدار سیاره زحل، رفته رفته به پایان خود نزدیک می‌شود. با این‌حال، این فضاپیما در تلاش است که آخرین تصاویر خود را نیز به سیاره‌ی مادری خود ارسال کند. تصویر جدید ناسا از سیاره زحل که توسط فضاپیمای کاسینی و در آخرین روزهای این ماموریت به ثبت رسیده، نمایی بسیار هیجان‌انگیز را از کره زمین و ماه، در میان حلقه‌های زحل به نمایش می‌گذارد.

تصویر جدید ناسا از سیاره زحل ؛ زمین را از فاصله 1.4 میلیارد کیلومتری نشان می‌دهد!

تصویر جدید ناسا از سیاره زحل در حالی تهیه شده که فاصله فضاپیمای کاسینی تا زمین، چیزی در حدود 1.4 میلیارد کیلومتر است. دانشمندان ناسا اظهار داشته‌اند که در لحظه ثبت این تصویر هیجان‌انگیز، جنوب اقیانوس اطلس در برابر دیدگان فضاپیمای کاسینی قرار داشته است. در نسخه‌ای از این تصویر با وضوح و اندازه‌ی بزرگ‌تر، کره ماه نیز در سمت چپ سیاره زمین قابل مشاهده است.

تصویر جدید ناسا از سیاره زحل

فضاپیمای کاسینی، در اکتبر سال 1997 به فضا ارسال شد و فعالیت رسمی خود را در مدار منظومه زحل، در جولای 2004 آغاز کرد. اکنون، به علت پایان یافتن منابع سوختی (تامین شده با ژنراتورهای ترموالکتریک رادیوایزوتوپ)، این فضاپیما در اتمسفر غول گازی رها شده و به زودی به ماموریت خود پایان خواهد داد.

قبل از آنکه ماموریت این فضاپیمای شجاع به پایان برسد، کاسینی یک بار دیگر مدار قمر تیتان را طی خواهد کرد. در این گردش، فضاپیمای کاسینی تا فاصله 979 کیلومتری به سطح این قمر نزدیک شده و آخرین ماموریت خود را با سرعت 21 هزار کیلومتر بر ساعت، به دور تیتان به پایان خواهد رساند. این فضاپیما، با استفاده از ابزارهای راداری خود، می‌تواند ویژگی‌های سطحی این قمر را برای مطالعه دریاچه‌ها و دریاهای هیدروکربن مورد بررسی قرار دهد.

آخرین ماموریت گردش در مدار قمر تیتان، می‌تواند جزئیات بیشتری از آن، از جمله «جزیره جادویی» را به ما نشان دهد. نزدیک شدن به جاذبه‌ی تیتان، مدار کاسینی را تغییر داده و این فضاپیما را از حلقه‌ی خارجی سیاره زحل، به حلقه داخلی وارد می‌کند. فضاپیمای کاسینی، پیش از ورود به غول گازی و پایان ماموریت خود، گردش خود را در منطقه‌ی جدید تا 22 مرتبه‌ی دیگر تکرار خواهد کرد و سرانجام پایانی شگفت‌انگیز و تاریخی را رقم خواهد زد.

1396-02-03

دیدگاهتان را بنویسید