نمونه اولیه ماشین پرنده خودران ایرباس امسال آماده می‌شود

ماشین پرنده خودران شرکت ایرباس

نمونه اولیه ماشین پرنده خودران ایرباس امسال آماده می‌شود

شرکت ایرباس (Airbus) به عنوان یک غول هواپیماساز در جهان شناخته می‌شود، اما شاید خیلی از افراد ندانند که آنها در کنار ساخت هواپیما، مشغول کار بر روی یک ماشین پرنده خودران برای یک مسافرت تک نفره هستند. تام اندرز (Top Enders) مدیرعامل شرکت ایرباس از این پروژه به عنوان یکی از امور مهم این کمپانی هواپیماساز نام برده و به نظر می‌رسد که تا پایان سال می‌توانیم نمونه اولیه ماشین پرنده خودران Airbus را از نزدیک ملاقات کنیم.

پروژه ماشین پرنده خودران قسمتی از برنامه ریزی شرکت ایرباس خواهد بود که سال گذشته با نام “Urban Air Mobility” شکل گرفته است. ایرباس پروژه مذکور را مبتنی بر یک طرح مفهومی اشتراک گذاری حمل و نقل طراحی کرده که به کاربران امکان آن را خواهد داد سوار بر یک ماشین پرنده شده و فقط از طریق یک اپلیکیشن مقصد مورد نظر را انتخاب کنند تا این خودرو به صورت خودکار کاربر را به آنجا برساند.

ماشین پرنده خودران شرکت ایرباس

اندرز اضافه کرد، ایرباس قصد دارد سرمایه گذاری بیشتری را بر روی توسعه هر چه بهتر شاخه‌های این تکنولوژی (که آینده صنعت حمل و نقل را تشکیل می‌دهد) نظیر هوش مصنوعی و رانندگی خودکار انجام دهد. به گفته وی:

اگر ما این تحولات را نادیده بگیریم، قطعا بخش های مهمی از کسب و کار خود را از بین خواهیم برد.

ماشین پرنده خودران شرکت ایرباس تا سال 2021 آماده بهره‌برداری می‌شود

پروژه مربوطه شرکت ایرباس “Project Vahana” نام دارد، اگر چه آن‌ها به صورت مستقل در حال کار بر روی ساخت نمونه اولیه این ماشین پرنده هستند و پروژه واهانا به فاز عملیاتی رسیده است. ایرباس واهانا را مناسب سفرهایی با مسافت کوتاه تولید خواهد کرد و اواخر سال جاری از نمونه اولیه آن رونمایی می‌کند. لازم به ذکر است که شرکت ایرباس در صدد آن است تا سال 2021 میلادی ماشین پرنده خودکار خود را به صورت یک اتومبیل مستقل برای مسافرت‌هایی با مسافت کوتاه در دسترس عموم قرار دهد.

1395-10-27

دیدگاهتان را بنویسید