نیسان و بی ام و مایکروسافت کورتانا را به اتومبیل هایشان میاورند

نیسان و بی ام و مایکروسافت کورتانا را به اتومبیل هایشان میاورند

تنها چند روز از رونمایی همکاری نیسان و کورتانا می‌گذرد و این شرکت از برنامه ریزی خود جهت استفاده از دستیار صوتی مایکروسافت کورتانا در برخی اتومبیل هایش خبر داده است. نیسان به صورت مستقیم با همکاری مایکروسافت قصد دارد از پلتفرم ارتباطی وسایل نقلیه که ارائه کننده Azure، Cortana و Office 365 است رونمایی کند. کورتانا در اتومبیل ها قابل استفاده خواهد بود و قابلیت های مبتنی بر رانندگان را در اختیار کاربران خواهد داد.

نیسان در یک ویدیو مفهومی نشان داده است که چگونه دستیار صوتی کورتانا با پلتفرم نرم افزاری اتومبیل هایش  ادغام خواهد شد. به طور مثال شما از کورتانا در ارتباط با برنامه ای که امروز ریخته‌اید سوال می‌کنید و آن با استفاده از تقویم موجود برنامه هایتان را برای شما بازگو خواهد کرد. اما نیسان همچنین نشان داده است که کورتانا توانایی و درک از خودش نشان می‌دهد تا راه های میان بری را برای رسیدن هر چه سریع‌تر شما به مقصد ارائه کند و حتی گزینه‌ای برای دانلود نقشه های جدید نیز بر روی آن به چشم می‌خورد. در یک جا حتی کورتانا می‌پرسد که «آیا باید به صورت خودکار پارک کنم؟»

نیسان و بی ام و مایکروسافت کورتانا

دقیقا در برنامه‌ای مشابه کمپانی آلمانی بی ام و نیز قصد دارد بخشی از آینده‌ی اتومبیل های خود را با اتصال مایکروسافت کورتانا روانه بازار کند. بی ام و در نظر دارد تا به رانندگان قابلیت دسترسی به کورتانا از طریق یک نمایشگر بر روی داشبورد را ارائه کند که از طریق آن می‌توانید به رویدادها، لیست کارها، یادآورها، اخبار و بسیاری از گزینه‌های دیگر دست پیدا کنید.

مایکروسافت کورتانا در قالب پلتفرم Connected Vehicle به اتومبیل‌ها میاید

مایکروسافت نیز عنوان کرده است که نسخه پیشنمایشی از پلتفرم “Connected Vehicle” مبتنی بر کورتانا را اواخر امسال در اختیار خودروسازان قرار خواهد داد. این غول ردموندی اخیرا کورتارا را به بسیاری از لوازم الکترونیکی مصرفی نظیر یخچال، توستر و ترموستات‌ها آورده است تا استفاده از دستیار صوتی خود را در بین دیوایس های اینترنت ایشا رواج دهد.

فروشگاه اینترنتی جانبی عرضه کننده مستقیم پاور بانک و شارژر فندکی ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

1395-10-17

دیدگاهتان را بنویسید