همنشینی سیاره زهره و هلال ماه را فردا با چشم غیر مسلح ببینید

همنشینی سیاره زهره و هلال ماه

همنشینی سیاره زهره و هلال ماه را فردا با چشم غیر مسلح ببینید

مدیر انجمن نجوم اهواز از رخ دادن یک پدیده نجومی در شام‌گاه فردا خبر داد. بر اساس اعلام خسرو جعفری زاده، افراد می‌توانند در روز شنبه 13 آذر پدیده‌ی همنشینی سیاره زهره و هلال ماه را با چشم غیرمسلح مشاهده کنند.

در روز شنبه 13 آذر 1395، سیاره‌ی زهره در کنار هلال ماه قرار می‌گیرد که به این پدیده‌ی نجومی، مقارنه یا هم‌نشینی می‌گویند. به گفته‌ی جعفری زاده این همنشینی به راحتی در افق غربی دیده خواهد شد و تا 2 ساعت بعد که این دو سیاره‌ی آسمانی غروب کنند، قابل دیدن است.

در این روز، خورشید در ساعت 16:50 دقیقه غروب می‌کند و 15 دقیقه‌ی بعد پدیده‌ی همنشینی سیاره زهره و هلال ماه قابل مشاهده خواهد بود. در این زمان می‌توان این دو جسم آسمانی را به راحتی و با چشم غیرمسلح رصد کرد.

همنشینی سیاره زهره و هلال ماه تا دو ساعت پس از غروب خورشید ادامه دارد

رئیس انجمن نجوم اهواز افزود که در این رویداد، میزان درخشندگی ماه 15 درصد بوده و فاصله زاویه ما و زهره از یکدیگر 5 درجه است. همچنین در این زمان، قدر سیاره زهره برابر با منفی 4.2 خواهد بود. این اتفاق تا حدود 2 ساعت پس از غروب خورشید در آسمان قابل رصد کردن است و عکاسان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و تصاویر زیبایی را به ثبت برسانند.

1395-09-12

دیدگاهتان را بنویسید