همکاری کوالکام با بزرگان دنیای تکنولوژی برای ساخت کامپیوترهای ویندوزی

همکاری کوالکام

همکاری کوالکام با بزرگان دنیای تکنولوژی برای ساخت کامپیوترهای ویندوزی

همکاری کوالکام با دیگر شرکت‌های فعال در زمینه ساخت سیستم‌های کامپیوتری همچون لنوو، ایسوس و اچ پی سبب می‌شود تا به زودی نسل جدید از دستگاه‌های قدرت گرفته از ویندوز 10 و اسنپدراگون 835 را مشاهده کنیم.

در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 همکاری کوالکام با ایسوس، اچ پی و لنوو به منظور ساخت سیستم‌های کامپیوتری قدرت گرفته از معماری شرکت آرم اعلام شد. پلتفرم کامپیوترهای کوالکام، چیپست قدرتمند اسنپدراگون 835 خواهد بود. به لطف مدیریت پیشرفته‌ی حرارت تولید شده در این چیپست‌ و همچنین افزایش کارایی و قدرت پردازشی، شرکت‌ها قادر خواهند بود تا از این پس بدون فدا کردن قدرت پردازشی دستگاه، سیستم‌های کامپیوتری مبتنی بر ویندوز و بدون فن تولید کنند. به عقیده مایکروسافت، این محصولات جدید را باید «کامپیوترهای همیشه متصل» نام نهاد.

همکاری کوالکام

همکاری کوالکام با دیگر شرکت‌ها سبب ساخت دستگاه‌هایی با ظاهر متفاوت می‌شود

کامپیوترهای دارای اسنپدراگون 835 به دلیل پشتیبانی این چیپست از مودم‌ X16 LTE، می‌توانند به جدیدترین تکنولوژی نسل چهارم شبکه‌های موبایل یعنی LTE گیگابایت دسترسی داشته باشند. به این ترتیب، برای نخستین بار یک سیستم کامپیوتری مبتنی بر ویندوز، به صورت وایرلس به سرعتی بالغ بر 1.2 گیگابایت دست پیدا می‌کند. پردازش سیگنال دیجیتال پیچیده به منظور انتقال بیت‌های بیشتر در هر انتقال، سبب دست پیدا کردن به پهنای باند در حد گیگابایت می‌شود.

به گفته کریستیانو آمن (Cristiano Amon) معاون اجرایی مدیر عامل کوالکام، کامپیوترهای کنونی جوابگوی نیاز کاربران نیستند. آن‌ها دوست ندارند یک دستگاه سنگین نیازمند به چندین کابل و لوازم جانبی مختلف را با خود به این سو و آن سو ببرند. به لطف تطابق چیپست اسنپدراگون با اکوسیستم ویندوز 10، سازندگان قادر خواهند بود تا محصولات خود را به شکلی جدید و با امکان اتصال به شبکه بدون سیم دارای پهنای باند گیگابایت ارائه کنند. استفاده از چیپست اسنپدراگون 835 در کامپیوتر ویندوزی می‌تواند سبب ایجاد محصولاتی شگفت‌انگیز شود.

1396-03-10

دیدگاهتان را بنویسید