هواوی از عدم فروش چیپست‌ های کایرین به دیگر سازندگان خبر داد

عدم فروش چیپست‌ های کایرین

هواوی از عدم فروش چیپست‌ های کایرین به دیگر سازندگان خبر داد

کمپانی بزرگ چینی هواوی به عنوان یکی از غول‌های صنعت ارتباطات و ساخت گوشی، از عدم فروش چیپست‌ های کایرین به دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند خبر داد. این کمپانی قصد دارد تا چیپست‌های اختصاصی‌اش را تنها برای محصولات خود استفاده کند.

هواوی یکی از معدود سازندگان گوشی‌های هوشمند است که از چیپست‌های اختصاصی خود برای محصولاتش استفاده می‌کند و مکرر از عدم فروش چیپست‌ های کایرین به دیگر سازندگان خبر می‌دهد. سامسونگ و اپل دو سازنده دیگری هستند که آنها نیز چیپست‌های انحصاری خود را دارند. در این میان شیائومی نیز دو چیپست انحصاری با نام سرج ساخته که البته این تلاش شیائومی قابل مقایسه با ابعاد کار سه سازنده دیگر نیست. دیگر کمپانی‌ها نیز از چیپست‌های ساخت تراشه‌سازانی همچون کوالکام و مدیاتک استفاده می‌کنند.

سامسونگ علاوه بر اینکه خود از چیپست‌های انحصاری اگزینوس استفاده می‌کند، آن‌ها را به دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز می‌فروشد. هواوی نیز از چیپست‌های انحصاری کایرین برای محصولاتش استفاده می‌کند و همواره بر عدم فروش چیپست‌ های کایرین به دیگر سازندگان تاکید داشته است. ناگفته نماند سامسونگ خود چیپست‌هایش را طراحی و تولید می‌کند، اما هواوی نیز همچون اپل، تنها چیپست را طراحی و تولید آن را به کمپانی تایوانی TSMC واگذار می‌کند.

به گفته مسئولان هواوی، مالکیت معنوی چیپست‌های کایرین این کمپانی را قادر می‌سازد تا با دیگر سازندگان بهتر به رقابت بپردازد. آن‌ها به چیپست‌های کایرین نه به چشم یک تجارت، بلکه به چشم یک کالا یا فناوری‌ای که حکم برگ برنده برای شکست رقیبان را دارد نگاه می‌کنند. به همین دلیل تصمیم به عدم فروش چیپست‌ های کایرین به دیگر سازندگان گرفته‌اند.

کمپانی HiSilicon عهده‌دار طراحی چیپست‌های کایرین است و بخشی از هواوی به شمار می‌رود. این کمپانی بزرگترین طراح تراشه در چین به شمار می‌رود. بیشتر گوشی‌های هواوی و دیگر برند زیرمجموعه‌اش یعنی آنر (Honor) از چیپست‌های کایرین قدرت می‌گیرند. البته هواوی نیز همچون سامسونگ در برخی گوشی‌هایش از چیپست‌های ساخت کوالکام و مدیاتک نیز استفاده می‌کند.

البته تفاوتی که بین سیاست کاری دو غول گوشی سازی وجود دارد این است که هواوی در گوشی‌های پرچمدار و میان رده خود از چیپست‌های انحصاری کایرین استفاده می‌کند، اما قلب تپنده گوشی‌های رده اقتصادی این کمپانی چیپست‌های کوالکام هستند. با این حال سامسونگ حتی در گوشی‌های پرچمدار خود که برای بازار آمریکا و چین ساخته می‌شوند نیز از چیپست‌های کوالکام استفاده می‌کند.

1397-07-07

دیدگاهتان را بنویسید