هواوی شصت و هشتمین برند محبوب در دنیا است

هواوی

هواوی شصت و هشتمین برند محبوب در دنیا است

شرکت Interbrand به تازگی فهرست برترین برندهای دنیا را منتشر کرده است. بر اساس آن، در لیست صد برند محبوب دنیا، هواوی در رده شصت و هشتم قرار دارد. محبوبیت برند هواوی نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.

طی سال‌های اخیر، هواوی موفقیت‌های زیادی به دست آورده است. این شرکت که در ابتدا فقط سازنده تجهیزات مخابراتی بود و پایین‌تر از شرکت‌هایی همچون اریکسون در این زمینه قرار داشت، موفق شد جایگاه بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی را از اریکسون ربوده و طی چند سال فعالیت در دنیای موبایل، بزرگانی همچون سونی و اچ تی سی را به طور کامل از میدان خارج کند و اکنون برای اپل و سامسونگ دندان تیز کند.

ورود هواوی به فهرست برترین برندها

در حالی که تا چند سال پیش، شرکت‌های سازنده دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی چینی به خاطر کیفیت پایین محصولاتشان در بین برندهای برتر دنیا جایی نداشتند، هواوی اکنون توانسته در لیست صد برند محبوب دنیا جایگاه 68 را از آن خود کند. گفتنی است در این لیست، به ترتیب اپل، گوگل و آمازون در سه رتبه اول قرار دارند.

سال گذشته، جایگاه هواوی در این لیست 70 بود و امسال توانسته دو پله صعود داشته باشد. یکی از دلایل این امر را می‌توان افزایش 14 درصدی ارزش برند هواوی دانست. این برای پنجمین سال پیاپی است که این شرکت چینی بین صد برند برتر دنیا قرار گرفته و موفق می‌شود جایگاه خود را حفظ یا ارتقا ببخشد. به عبارت دیگر، در این پنج سال، هیچوقت رتبه شرکت نسبت به سال گذشته‌اش کمتر نبوده است.

وقتی این شرکت در سال 2014 به فهرست صد برند برتر دنیا وارد شد، برای تخستین مرتبه در این لیست شرکت Interbrand نام یک شرکت چینی را می‌دیدیم. در آن سال رتبه هواوی 95 بود. رتبه آن در سال‌های بعد به ترتیب به 88، 72 و 70 بهبود پیدا کرد.

هواوی در حالی به واسطه فعالیت خوبش در بازار موبایل به رتبه 68 بهترین برندها رسیده که رفته رفته در حال تصاحب جایگاه اپل به عنوان محبوب‌ترین برند دنیا در این بازار است. بر اساس رشد بسیار سریع شرکت و نزدیک شدن به آمار فروش باورنکردنی 200 میلیون دستگاه در سال 2018، تحلیلگران عقیده دارند این گوشی‌ساز چینی، در نیمه‌های سال 2019 با کنار زدن اپل به صورت کامل، بعد از سامسونگ در رده دوم پرفروش‌ترین گوشی‌سازان دنیای قرار خواهد گرفت.

1397-07-15

دیدگاهتان را بنویسید