هکرهای روسی گزارش دادند که اسرار سایبری NSA را در سال 2015 را ربوده بودند

russia hacked nsa

هکرها با حمایت دولت روسیه اسرار محرمانه سایبری را در سال 2015 را دزدیده بودند. به گفته وال استریت ژورنال، اسرار محرمانه ربوده شده شامل اطلاعاتی در مورد نفوذ شبکه های کامپیوتری خارجی و محافظت در مقابل حملات سایبری است. 
اطلاعاتی که در این حمله به سرقت رفتند، می توانند به دولت روسیه در مورد چگونگی ایجاد شبکه های امن تر کمک کنند. این مجله گزارش داد که این سرقت در سال 2015 اتفاق افتاد اما تا بهار 2016 کشف نشده بود.
برخی ادعا کردند که به نظر می رسد این حمله سایبری بر روی انتخابات آمریکا در  2016 نیز تاثیر گذاشته است. محققان دولتی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا دولت روسیه در نتیجه ی این انتخابات نقش داشته است و اینکه آیا رئیس جمهور دونالد تروپ ، به طور آگاهانه درگیر شده است یا نه. ترامپ بارها و بارها این موضوع را رد کرده است.
اخبار مربوط به این حمله سایبری نیز حدود یک ماه پس انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا آشکار شد. البته مشخص است که هنوز اثبات قطعی در رابطه با این قضیه وجود ندارد. با این حال چیزی که واضح است این است که این حمله تاثیراتی بر روی وضع کشور های جهان گذاشته است و تغییراتی را در این رابطه ایجاد کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید