هیوندای جنسیس کوپه به پایان راه خود می‌ رسد

جنسیس کوپه

هیوندای جنسیس کوپه به پایان راه خود می‌ رسد

کمپانی خودروسازی هیوندای تصمیم دارد مدل 2016 جنسیس کوپه را به عنوان آخرین مدل از این خودرو راهی بازار کند. طبق تاییدیه‌ رسمی شرکت جانشین این مدل با برند مستقل جنسیس تولید و عرضه خواهد شد. برای اطلاع بیش‌تر از این موضوع، با گجت نیوز همراه شوید.

شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای به تازگی اعلام کرد که نمونه‌ی 2016 جنسیس کوپه آخرین مدل از این خودرو تحت برند هیوندای خواهد بود. مدل جانشین جنسیس کوپه با برند لوکس ساز هیوندای یعنی جنسیس روانه بازار خواهد شد. این مدل از آپشن‌های بیش‌تر و ابعاد به مراتب بزرگ‌تری از نمونه‌ی فعلی برخوردار خواهد بود و احتمالا بر پلتفرم خودرو مفهومی Vision G که در سال 2015 پرده برداری شد، ساخته می‌شود.

جانشین جنسیس کوپه از قیمت بالاتری نسبت به مدل فعلی برخوردار باشد

هیوندای هنوز زمان دقیقی برای ورود مدل جانشین جنسیس کوپه اعلام نکرده اما نقشه راه این برند که چندی پیش به بیرون درز کرد، حکایت از ورود این خودرو تا اواخر دهه‌ی جاری میلادی دارد.

سال 2007 هیوندای جنسیس کوپه برای اولین بار به عنوان یک خودرو مفهومی در نمایشگاه لس آنجلس معرفی شد. مدل نهایی و قابل عرضه این خودرو یک سال بعد از آن در نمایشگاه اتومبیل نیویورک 2008 به نمایش درآمد که به دلیل داشتن پیشرانه قدرتمند، انتقال نیرو به محور عقب و قیمت مقرون به صرفه با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

جنسیس کوپهبه عنوان گزینه‌ی جایگزین جنسیس کوپه، انتظار می‌رود روی پلتفرم دیفرانسیل عقب طرح ریزی شود که در مدل کوچک‌تر جنسیس به اسم G70 نیز به کار رفته است. پیش‌‌بینی می‌شود این مدل از قیمت بالاتری نسبت به جنسیس کوپه فعلی برخوردار باشد و امکانات رفاهی آن در حدی خواهد بود که آن را در سطح خودروهای لوکس آلمانی نظیر بی ام و سری 6 و مرسدس بنز کلاس E قرار دهد.

متاسفانه تا کنون هیچ حرفی از این که آیا هیوندای برنامه‌ای برای تولید یک خودرو اسپرت با برند خودش دارد یا نه، زده نشده است. هر چند که با توجه به رکود تقاضا برای خودروهای اسپرت، احتمال جایگزینی هیوندای جنسیس کوپه بسیار ضعیف است. در ازای آن، احتمالا نسل آینده‌ی هیوندای ولوستر در مرکز توجهات قرار خواهد گرفت.

 

1395-05-16

دیدگاهتان را بنویسید