وزیر ارتباطات: مذاکره با تلگرام محرمانه نبود

مذاکره با تلگرام

وزیر ارتباطات: مذاکره با تلگرام محرمانه نبود

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد مذاکره با تلگرام محرمانه و مخفیانه نبوده و دولت با اطلاع دادستان وقت و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه این مذاکرات را انجام داده بود.

اخیرا یکی از روزنامه‌های داخلی گزارشی را در مورد مذاکره مخفیانه و توافق دولت با پاول دوروف، مدیر تلگرام در سال 94 منتشر کرد که این گزارش با واکنش‌های مختلفی همراه شد. اکنون محمد جواد آذری جهرمی، وزیر فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات که آن زمان به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت و معاون محمود واعظی در وزارت ارتباطات فعالیت می‌کرد به این خبر واکنش نشان داده است.

آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد مذاکره با تلگرام مخفیانه نبوده و وزیر ارتباطات دولت یازدهم مذاکراتی را در حیطه رعایت الزامات فرهنگی کشور با مدیر تلگرام انجام داد. این مذاکرات نه درباره مسائل اقتصادی بوده و نه مسائل امنیتی، بلکه توافقات انجام شده در مورد مقابله با کانال‌های غیر اخلاقی یا مرتبط با تروریسم بوده است.

مذاکره با تلگرام با اطلاع دادستان انجام شد

وزیر ارتباطات در مورد شایعه قرار دادن پهنای باند ویژه در اختیار تلگرام گفت یکی از مدیران پیام رسان های داخلی این اظهار نظر غلط که بارها دیگران مطرح کرده بودند را اصلاح کرد و ما پهنای باند ویژه‌ای به تلگرام نداده‌ایم. وی همچنین تاکید کرد که این مذاکرات با اطلاع دادستان وقت و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه انجام شد و مساله محرمانه و پوشیده‌ای وجود نداشت.

آذری جهرمی در خصوص احتمال رفع فیلتر توییتر نیز بیان کرد طبق بررسی‌های ما فیلتر توییتر در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در سال 1388 مصوب شده و به وزارت ارتباطات ابلاغ شده است. در سال 1396 بازپرس شهرستان مشهد گزارش و دستور قضایی به دادستان تهران ارسال کرده و اعلام می‌کند که در برخی از موارد توییتر در دسترس است و درخواست دارد که توییتر مسدود شود. البته یکی از حوزه‌های صلاحیت بازپرس مشهد، صلاحیت محلی است و اظهار نظر و حکم قضایی او می‌تواند در حوزه شهری مشهد باشد. ما اعتقاد داریم فیلتر توییتر مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و تقاضا داریم این مسائل در جلسه همین کارگروه مطرح شود.

1397-03-03

دیدگاهتان را بنویسید