ویدیویی حیرت‌انگیز از پرش بلند نهنگ کوهان دار 40 تنی به بیرون از آب

نهنگ کوهان دار

ویدیویی حیرت‌انگیز از پرش بلند نهنگ کوهان دار 40 تنی به بیرون از آب

این ویدیو توسط یک غواص در اقیانوس هند ثبت شده و نهنگ کوهان دار 40 تنی را نشان می‌دهد که با پرشی بلند به طور کامل از آب خارج می‌شود.

نهنگ های کوهان دار بسیار بزرگ و عظیم‌الجثه هستند. میانگین وزن یک نهنگ کوهان دار بالغ و بزرگسال در حدود 36 هزار کیلوگرم یعنی معادل وزن 24 کرگردن بالغ است. اما این وزن بسیار سنگین، مانع نمایش هوایی این پستانداران عظیم نمی‌شود. در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید که چگونه یک نهنگ کوهان دار 40 تنی با پرشی بلند به طور کامل از آب خارج می‌شود.

این فیلم توسط یک غواص به نام کریگ کیپ هارت (Craig Capehart) که در قایق بادی پلاستیکی خود در اقیانوس هند و در ساحل Mbotyi (استان کیپ شرقی، آفریقای جنوبی) نشسته بود گرفته شد. وی حدس می‌زند که این نهنگ غول‌پیکر، حدود 40 تن وزن داشته باشد. کریگ در این باره می‌گوید:

به نظر می‌رسد که پیش از این هیچوقت ویدیویی از یک نهنگ کوهان دار بالغ در زمانی که به طور کامل از آب خارج می‌شود، ثبت نشده بود و به همین دلیل این ویدیو بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفت. همیشه دلفین‌ها و حتی کوسه‌های سفید بزرگ دیده شده‌اند که به بیرون از آب اقیانوس‌ها شیرجه زده و برای ثانیه‌ای پرواز می‌کنند اما دیدن چنین اتفاقی برای یک نهنگ کوهان دار بالغ، بسیار نادر و عجیب است.

ویدیوی پرش نهنگ کوهان دار 40 تنی در اقیانوس هند

1396-05-08

دیدگاهتان را بنویسید