ویروس های تلفن همراه چگونه کار می کنند؟

mobile viruses

مقدمه

 یک ویروس موبایل اساسا چیزی شبیه به یک ویروس کامپیوتری است – یک فایل اجرایی ناخواسته که «دستگاه» را آلوده می کند و سپس خود را به سایر دستگاه ها کپی می کند.

ویروس چیست؟

ویروس، یک نوع از بدافزار است که در اغلب مواقع بدون اطلاع کاربر اجرا شده و تلاش می‌کند خودش را در یک کد اجرایی دیگر کپی کند. وقتی موفق به انجام این کار شد، کد جدید، آلوده نامیده می‌شود. کد آلوده وقتی اجرا شود، به نوبهٔ خود کد دیگری را می‌تواند آلوده کند. این عمل تولید مثل یا کپی‌سازی از خود بر روی یک کد اجرایی موجود، ویژگی کلیدی در تعریف یک ویروس است.

 در حالی که یک ویروس کامپیوتری از طریق پیوست های ایمیل بارگیری و توسط اینترنت پخش می شود ، ویروس تلفن همراه از طریق دانلود های اینترنتی ، (MMS multimedia messaging service) و بلوتوث گسترش می یابد. 

phone viruses

 شایع ترین نوع آلودگی تلفن همراه در حال حاضر زمانی رخ می دهد که یک تلفن همراه ، یک فایل آلوده را از کامپیوتر یا اینترنت دریافت کند. در حال حاضر ، ویروس های تلفن همراه در حال افزایش هستند.

ویروس های تلفن کنونی تقریبا به طور انحصاری گوشی هایی را که سیستم عامل Symbian را اجرا می کنند آلوده می کنند.  

 تعداد زیادی از سیستم عامل های اختصاصی در دنیای تلفن همراه ، مانع پخش و گسترش ویروس می شوند. بنابراین هر ویروس تنها درصد کمی از تلفن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

 فایل های آلوده معمولا به عنوان برنامه های کاربردی مانند بازی ها ، patch های امنیتی ، افزونه ها و موارد آزاد ظاهر می شوند. پیام های متداول همچون ایمیل های ویروسی نیز از را های ویروسی شدن تلفن همراه هستند به این صورت که هنگامی که شما یک فایل پیوست شده را باز و دانلود می کنید و موافقت می کنید که این برنامه را نصب کنید، باعث آلوده شدن سیستم خود به ویروس می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید