پاکتی مرموز حاوی 54 دست بریده شده انسان در سیبری پیدا شد!

پاکتی مرموز حاوی 54 دست بریده شده انسان در سیبری پیدا شد!

پاکتی مرموز حاوی 54 دست بریده شده انسان در سیبری پیدا شد!

در هفته‌ای که گذشت ماهیگیری در سیبری یک بسته حاوی تعداد 27 جفت دست بریده شده را به صورت اتفاقی پیدا کرد؛ در کمال شگفتی هنوز کسی اطلاع ندارد که دلیل بریده شدن این تعداد دست انسان چیست!

وقتی یکی از ماهیگیران سیبری در روسیه از کنار رودخانه‌ای عبور می‌کرد، به طور تصادفی پاکتی که در آن 54 دست بریده شده از مچ که همگی متعلق به انسان بودند را پیدا کرد؛ مقامات روسی می‌گویند که برعکس آنچه تصور می‌شود، دست‌ها بقایای جنایات یک قاتل مرموز نیستند و نمونه‌های پیداشده به یک آزمایشگاه پزشکی قانونی مربوط می‌شوند.

با این حال ابهامات زیادی در مورد کشف این دست‌های بریده شده وجود دارد و کسی نمی‌داند که چرا یک آزمایشگاه باید به این طریق ضایعات بیولوژیکی خود را دور بیاندازد و اصلا چه نیازی به تهیه این تعداد نمونه انسان بوده است.

نشریه تایمز سیبری گزارش کرده که ماهیگیر بدشانس هنگامی که از نزدیکی رودخانه آمور (Amur) در جنوب شرقی شهر خاباروفسک (Khabarovsk) عبور می‌کرد، در ابتدا یک دست بریده شده را دید که از برف بیرون زده است؛ وقتی ماهیگیر به محل نزدیک‌تر شد، کیسه مربوطه را پیدا کرد که علاوه بر دست‌ها، حاوی پوشش‌های پلاستیکی کفش بود و مقداری باند هم داخل آن وجود داشت.

تا مدتی کوتاه کسی نمی‌دانست که دست‌ها چگونه از نزدیکی رودخانه سر در آورده‌اند، اما یک کمیته‌ی تحقیقاتی دولتی پس از بررسی موضوع به سرعت اعلام کرد که دست‌ها به آزمایشگاه پزشک قانونی خاباروفسک مربوط هستند. از طرف کمیته موردنظر اظهار شده که روش دور انداختن این زباله‌های بیولوژیکی غیرقانونی بوده است.

پاکتی مرموز حاوی 54 دست بریده شده انسان در سیبری پیدا شد!

در کمال تعجب هنوز مشخص نیست که چرا یک آزمایشگاه باید تعداد 54 دست بریده شده را جمع‌آوری کند و با اینکه گاهی اوقات تنها بقایای به جا مانده از اجساد، دست‌ها و یا پاهای جداشده از بدن هستند، کسی نمی‌داند که به چه دلیل این تعداد از نمونه موردنیاز بوده است.

علت جمع‌آوری این تعداد دست بریده شده همچنان در هاله‌ای از ابهام است

تنها موردی که به این موضوع کمی شباهت دارد،‌ به اتفاقی در سال 1989، در بریتانیا مربوط می‌شود که پزشکی قانونی دست‌های 25 نفر از قربانیان یک حادثه را برای شناسایی و به ‌منظور جلوگیری از تجزیه شدن تمامی مدارک موجود، از جسدها جدا کرد. با این حال چنین اتفاقی به دهه‌ها پیش مربوط می‌شود و در حالی که این تصمیم مسئولان بریتانیایی باعث خشم عده زیادی از مردم شد، اتفاق سال 89 مربوط به یک شرایط بحرانی خاص بود.

از طرف دیگر، در حال حاضر برای برداشتن اثرانگشت جسد و بایگانی اطلاعات جمع‌آوری‌شده، هیچ نیازی به برید‌ن دست نیست؛ مقامات روس اعلام کرده‌اند که تحقیقات بیشتری در این رابطه در جریان است و مسئولان آزمایشگاه خاباروفسک باید پاسخگو باشند.

1396-12-28

دیدگاهتان را بنویسید