پایان پشتیبانی از برنامه های کروم در ویندوز، مک و لینوکس

پایان پشتیبانی از برنامه های کروم در ویندوز، مک و لینوکس

گوگل در راستای انحصاری سازی سرویس‌های خود قصد دارد تا پشتیبانی از برنامه های کروم را در سایر پلتفرم‌ها نظیر ویندوز، مک و لینوکس پایان بخشیده و کاربران علاقه‌مند به استفاده از این برنامه‌ها را به سمت استفاده از سیستم عامل کروم (Chrome OS) سوق دهد. البته نگران نباشید این پروژه از اواسط سال 2017 میلادی آغاز خواهد شد و تا آن زمان فرصت استفاده از این برنامه‌های کاربردی را خواهید داشت.

بدون شک هر برند برای ماندگاری باید محتوای اختصاصی خودش را حفظ کرده و اجازه‌ی استفاده از آن‌ها را به سایر پلتفرم‌ها ندهد. به عنوان مثال اگر شما طرفدار عنوان محبوب Halo باشید، قطعاً به هر قیمتی که شده پلتفرم ایکس باکس را برای اجرای آن حفظ خواهید کرد. حال گوگل که همواره بخش عظیمی از سرویس‌ها و محصولات خودش را به سایر پلتفرم‌ها بخشیده است، قصد دارد تا به این کار خاتمه داده و در راستای انحصاری سازی سرویس‌های خود گام بردارد.

اخیراً نگرانی برای علاقه‌مندان به برنامه های کروم به وجود آمده است؛ چرا که گوگل در تازه‌ترین خبرها اعلام کرده است که قصد دارد به زودی پشتیبانی از برنامه های کروم را در پلتفرمی به غیر از سیستم عامل کروم (شامل ویندوز، مک و لینوکس) قطع کند. این بدان معنا خواهد بود که به زودی دیگر قادر نخواهید بود همراه با مرورگر کروم ویندوز و لینوکس خود این برنامه‌ها را اجرا کنید. با این که پروژه مربوطه بلافاصله شروع می‌شود، اما گوگل با سرعت کمی آن را آغاز خواهد کرد.

پایان پشتیبانی از برنامه های کروم در ویندوز

پشتیبانی از برنامه های کروم تا نیمه دوم سال 2017

همراه با نیمه دوم سال 2017 میلادی، وب استور کروم دیگر برنامه های کروم را برای سیستم عامل‌های دیگر به نمایش نخواهد گذاشت و با آمدن سال 2017 میلادی نیز دیگر قادر نخواهید بود این برنامه‌ها را به هیچ عنوان اجرا کنید. لازم به ذکر است که این پروژه تنها بر روی برنامه های کروم اعمال می‌شود و همچنان کاربران قادر خواهند بود از انواع پلاگین‌ها و تم‌های موجود استفاده کنند.

گوگل در این باره می‌گوید: “برای مدت‌ها تجربیات وب چندان پیشرفته نبود. به عنوان مثال امکاناتی نظیر استفاده بدون نیاز به اینترنت، ارسال اطلاعیه و همچنین اتصال به سخت افزار وجود نداشت. ما سه سال قبل با هدف پر کردن این شکاف برنامه های کروم را رونمایی کردیم.” به هر حال این روزها آن‌ها دیگر نیاز مبرمی برای خیلی از کاربران معمولی نیستند تا شاهد به اتمام رسیدن پشتیبانی از آن‌ها در سایر پلتفرم‌های غیر گوگلی باشیم.

1395-05-30

دیدگاهتان را بنویسید