پایگاه ملی فضایی امام خمینی افتتاح شد؛ پرتاب آزمایشی ماهواره بر سیمرغ به فضا

پایگاه ملی فضایی امام خمینی

پایگاه ملی فضایی امام خمینی افتتاح شد؛ پرتاب آزمایشی ماهواره بر سیمرغ به فضا

پایگاه ملی فضایی امام خمینی با پرتاب آزمایشی و موفقیت‌آمیز ماهواره بر سیمرغ به فضا به طور رسمی افتتاح شد. این پایگاه، اولین پایگاه سکوی ثابت ایران محسوب می‌شود.

پایگاه ملی فضایی امام خمینی ، مجموعه بسیار بزرگی است که تمامی مراحل آماده‌سازی، کنترل و هدایت ماهواره برها در آن انجام می‌شود. این پایگاه از نظر فناوری مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده و می‌تواند در فاز نهایی، کلیه نیازهای کشور در مدار LEO را تحت پوشش قرار دهد.

پایگاه ملی فضایی امام خمینی

مهدی نصیری، معاون گروه فضایی صا ایران در خصوص پایگاه فضایی امام خمینی اظهار کرد:

این پایگاه فضایی، نیازهای صنعت هوافضای کشور را تا حداقل 10 سال آینده تامین می‌کند. این پایگاه توسط دانشمندان هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده و دانشمندان هوافضای کشورمان موفق شدند با افتتاح آن، قابلیت‌های نظامی خود را به کاربری‌های تجاری تبدیل کنند.

اهمیت پایگاه ملی فضایی امام خمینی برای پرتاب ماهواره‌ها

به گفته نصیری، اهمیت پایگاه ملی فضایی امام خمینی در این است که قابلیت پرتاب ماهواره‌های پرتعداد در مدار ارتفاع پایین را دارد و به کمک این ماهواره‌ها می‌توان انواع کاربری‌های مخابراتی، هواشناسی، موقعیت‌یابی، اینترنت اشیا و خدمات آی تی و مخابرات ماهواره‌ای را فراهم کرد.

پایگاه ملی فضایی امام خمینی

در آغاز فعالیت پایگاه فضایی امام خمینی، ماهواره بر سیمرغ نیز به صورت آزمایشی به فضا پرتاب شد. این ماهواره بر قادر است ماهواره‌هایی تا وزن 250 کیلوگرم را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دهد.

1396-05-06

دیدگاهتان را بنویسید