پتنت جدید سامسونگ از سنسور اثر انگشت درون نمایشگر گلکسی اس 10 خبر می‌دهد

سنسور اثر انگشت درون نمایشگر گلکسی اس 10

پتنت جدید سامسونگ از سنسور اثر انگشت درون نمایشگر گلکسی اس 10 خبر می‌دهد

بر اساس پتنت جدیدی که از سوی سامسونگ در دفتر ثبت اختراع ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده است، سنسور اثر انگشت درون نمایشگر گلکسی اس 10 جای خواهد گرفت.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های پرچمدار آینده سامسونگ موسوم به سامسونگ گلکسی اس 10، تعبیه سنسور بایومتریک اثر انگشت درون نمایشگر این گوشی هوشمند است. تعبیه سنسور اثر انگشت درون نمایشگر گلکسی اس 10 سامسونگ را به اولین سازنده مطرحی تبدیل می‌کند که به صورت تولید انبوه یک گوشی بسیار معروف با این قابلیت را عرضه می‌کند.

در پتنت ثبت شده از سوی بزرگترین سازنده گوشی هوشمند، جزئیات سنسور اثر انگشت اولتراسونیک به چشم می‌خورد که بر اساس شایعات قرار است در دو گوشی از خانواده سه عضوی گلکسی اس 10 تعبیه شود. به منظور کوتاه شدن نوشتار، تنها به بیان این نکته بسنده می‌کنیم که به گفته سامسونگ این سنسورها می‌توانند علاوه بر نصب زیر نمایشگر، در کنار گوشی نیز قرار گیرند. بنابر برخی گمانه زنی‌ها، ارزان‌ترین نسخه گلکسی اس 10 موسوم به سامسونگ گلکسی اس 10 لایت، دارای نمایشگر صاف (غیر خمیده) خواهد بود و سنسور اثر انگشت آن در کنار گوشی جای گرفته است.

پس از بارها آزمون و خطا و عدم کسب موفقیت توسط سامسونگ در تعبیه سنسور اثر انگشت درون نمایشگر فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9 در زمان مناسب پیش از عرضه در این تابستان (بر اساس برخی شایعات سامسونگ از زمان کار روی گلکسی اس 8 روی این قابلیت کار می‌کرد)، به نظر می‌رسد گلکسی اس 10 اولین گوشی غول کره‌ای با این قابلیت باشد. تعبیه سنسور اثر انگشت درون نمایشگر گلکسی اس 10 آن را به اولین گوشی هوشمند تولید انبوه شده اندرویدی از سوی یک برند سرشناس نیز تبدیل می‌کند که از این قابلیت بهره می‌برد.

اگر سامسونگ بتواند این مهم را با موفقیت به سرانجام برساند، سنسور اثر انگشت درون نمایشگر یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های پرچمدار آتی سامسونگ خواهد بود. قابلیتی که در عمل نه تنها ایمن‌تر از اسکنر سه بعدی صورت است، بلکه در استفاده از آن سهولت بیشتری نیز وجود دارد.

1397-05-09

دیدگاهتان را بنویسید