پرواز موفقیت‌آمیز هاوربایک JTARV به دست ارتش آمریکا

پرواز موفقیت‌آمیز هاوربایک JTARV به دست ارتش آمریکا

پرواز موفقیت‌آمیز هاوربایک JTARV به دست ارتش آمریکا

ارتش ایالات متحده آمریکا به تازگی با همکاری وزارت دفاع، یکی از هاوربایک های خود را با موفقیت در زمین آزمایشی ابردین در مریلند به پرواز درآورد. این هاوربایک در ابتدا به عنوان یک پروژه در Kickstarter توسط سازنده‌ی آن Malloy Aeronautics آغاز شد. پس از اینکه ملوی توانست قرارداد خود را با ارتش امضا کند، کمپانی دفاعی Service Engineering Co را به عنوان همکار خود انتخاب کرد تا طراحی و تولید هاوربایک JTARV که در حقیقت یک کوادکوپتر مستطیل شکل است را به سرانجام برساند. از آن زمان تاکنون، این پروژه یک همکاری مشترک بین ارتش و تفنگداران دریایی ایالات متحده محسوب می‌شود.

نام رسمی این هاوربایک، وسیله‌ی مشترک هوایی تاکتیکی تدارکاتی یا به اختصار JTARV است و امید است که یک روز بتواند در میدان جنگ، تدارکات و تجهیزات موردنیاز سربازان را به آن‌ها برساند. تیم وونگ، رئیس انجمن بخش حفاظت از آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش می‌گوید که هاوربایک JTARV مانند آن است که “آمازون را در میدان جنگ داشته باشید!” چراکه می‌تواند در کمتر از 30 دقیقه تدارکات را به مقاصد مورد نظر برساند.

البته تا به کارگیری کامل JTARV در میدان جنگ و تولید انبوه آن همچنان کمی زمان باقیست. در حال حاضر، طراحان هاوربایک JTARV می‌خواهند یک سیستم رانش هیبریدی برای آن طراحی کنند تا بتواند برد پرواز بیشتری نسبت به آنچه که نمونه‌ی فعلی الکتریکی آن دارد (تا 200 کیلومتر) داشته باشد. علاوه بر این، آن‌ها می‌خواهند که توان حمل آن را به 360 کیلوگرم افزایش داده و همچنین آن را به سیستم مسیریابی پیشرفته و برنامه‌ریزی مأموریتی مجهز کنند. وونگ می‌گوید که آن‌ها به دنبال “طراحی یک پلتفرم پایدار و ماژولار هستند که از آن بتوان در مأموریت‌های داینامیک و چالش‌برانگیزتر نیز استفاده کرد”.

1395-11-02

دیدگاهتان را بنویسید