پیش بینی سود اجرایی برای سامسونگ در کوارتر دوم امسال

سود اجرایی برای سامسونگ

تحلیلگران معتقدند سامسونگ در نیمه دوم سال 2016 به سود 7 میلیارد دلاری خواهد رسید

گزارش‌های مالی سامسونگ، امسال به لطف راه‌اندازی دو گوشی Galaxy S7 و S7 Edge که در چند ماه قبل اتفاق افتاد، با نتایج رضایت بخشی همراه شده است. این کمپانی به‌زودی نتایج سه‌ماهه دوم سال 2016 را منتشر می‌کند. سود اجرایی برای سامسونگ رشد خوبی را نشان می‌دهد.

قبل از انتشار نتایج کوارتر دوم، سامسونگ چندی پیش برآورد مالی خود از سه‌ماهه دوم را منتشر کرده بود. 6.8 میلیارد دلار سود اجرایی برای این کمپانی در سه‌ ماهه دوم سال 2016 پیش بینی می‌شود. کسب چنین نتیجه‌ای در مقایسه با فروش سامسونگ در سه‌ ماهه مشابه سال گذشته، رشدی 17 درصدی را نشان می‌دهد. به‌واسطه انتشار این برآورد مالی، ارزش سهام سامسونگ 2 درصد افزایش یافت.

پیش بینی سود اجرایی برای سامسونگ در کوارتر دوم امسال رقم حیرت انگیزی را نشان می‌دهد

این کمپانی می‌گوید؛ در بین ماه‌های آوریل تا ژوئن امسال 43 میلیارد دلار درآمد داشته است. این آمار نشان می‌دهد که فروش این کمپانی 3 درصد افزایش یافته؛ اما سود سالانه آن 41 درصد بالا رفته است. این آمار بهترین نتایج به‌دست آمده در کوارتر دو سال اخیر است. در اوایل 2014 این کمپانی 7.34 میلیارد سود اجرایی داشت. درحالی‌که این فقط یک تخمین برای کوارتر دوم است؛ اما تجربه نشان داده که سامسونگ معمولا در پیش بینی‌های خود دقیق بوده است. آمار منتشر شده در پایان همین ماه باید به آمار گزارش شده در بالا، بسیار نزدیک باشد. پایان ماه جاری همه‌چیز مشخص خواهد شد.

پیش بینی سود برای سرمایه‌گذاران بعد از جار و جنجال‌های برآورد اولیه کوارتر دوم، منتشر شد و این کمپانی را همچنان در صدر اخبار نگه داشت. فروش خوب دو گوشی از خانواده گلکسی S سهام‌دران را سامسونگ را به‌شدت خوشحال کرده و باعث شده تا تحلیلگران برآورد کنند که از یک درآمد کلی 50 تریلیون وون کره، حدود 8 تا 8.2 تریلیون وون سود اجرایی نصیب سرمایه‌گذاران خواهد شد.

این مقدار یعنی چیزی در حدود 7 میلیارد دلار آمریکا، که از رقم 6.8 میلیارد دلاری قبلی رشد بهتری را نشان می‌دهد. تا زمان اعلام نتایج کوارتر دوم سامسونگ زمان زیادی باقی نمانده، باید دید پیش بینی این غول کره‌ای چگونه پیش خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید