چرا از تراشه های کایرین در محصولات دیگر گوشی‌سازان استفاده نمی‌شود؟

تراشه های کایرین

چرا از تراشه های کایرین در محصولات دیگر گوشی‌سازان استفاده نمی‌شود؟

تراشه های کایرین هواوی جزو بهترین چیپست‌های موبایل به شمار می‌روند. اما چرا هواوی با وجود توانایی ساخت چیپست های موبایل کایرین در حجم وسیع، آن‌ها را در اختیار دیگر گوشی‌سازان قرار نمی‌دهد؟

تراشه‌های سری اگزینوس سامسونگ را می‌توان درون برخی محصولات شرکت چینی میزو پیدا کرد، به این معنی که در انحصار گوشی های سامسونگ نیستند. دو سازنده بزرگ چیپست موبایل دیگر یعنی مدیاتک و کوالکام نیز محصولات خود را در اختیار تمامی شرکت‌های سراسر دنیا قرار می‌دهند. اما چرا هواوی به عنوان یکی از بزرگترین سازنده‌های چیپست موبایل حال حاضر، از قرار دادن تراشه های کایرین در اختیار دیگر شرکت‌های گوشی‌ساز خودداری می‌کند؟ این شرکت بزرگ به سوال تعداد زیادی از کاربران پاسخ داد.

برتری گوشی های هواوی با تراشه های کایرین

نکته اینجاست که هواوی، به تراشه های کایرین ساخت دست شرکت HiSilicon به عنوان یکی از زیرشاخه‌های خود، به چشم محصولی تجاری نگاه نکرده و آن‌ها را یک مالکیت معنوی می‌داند، به طوری که هواوی را در بازار گوشی های هوشمند چند قدم جلوتر از دیگر رقبا قرار می‌دهند.

هواوی از سال 2004 و زمان سرمایه‌گذاری در شرکت HiSilicon بیشتر از تراشه‌های ساخت این شرکت در محصولاتش استفاده می‌کند. امروز در 70 درصد محصولات میان‌رده و همه مدل‌های بالارده هواوی شاهد تراشه های کایرین بوده و فقط در گوشی های هوشمند بسیار ارزان قیمت آن، از تراشه‌های ضعیف سری 4xx کوالکام استفاده می‌شود.

1397-07-06

دیدگاهتان را بنویسید