چرا برخی از نسخه های گوشی P10 سریع‌تر هستند؟ هواوی توضیح می‌دهد

چرا برخی از نسخه های گوشی P10 سریع‌تر هستند؟ هواوی توضیح می‌دهد

اخیرا به نظر می‌رسد برخی از کاربران گوشی های هواوی پی 10 (Huawei P10) و هواوی پی 10 پلاس (Huawei P10 Plus) متوجه شده‌اند که تمامی این محصولات به چیپ های مموری eMMC 5.1 مجهز نیستند و برخی از نسخه های گوشی P10 حاوی چیپ های UFS 2.0 یا 2.1 هستند که می‌تواند به طور قابل توجهی سرعت خواندن بالاتری را ارائه کند.

بنابراین این اختلاف سرعت دقیقا چیست؟ مشخص است که آن به دلیل استفاده از چیپ های متفاوت است و ظاهرا کمبود باعث شده تا هواوی به فکر چنین تصمیمی بی‌افتد تا برخی از نسخه های گوشی P10 را با چیپی متفاوت روانه بازار کند. این خبر را مدیرعامل گروه کسب و کار هواوی، ریچارد یو در یک پرسش و پاسخ در شبکه اجتماعی ویبو عنوان کرده است.

تفاوت سرعت متفاوت گوشی P10 در چیپ آنهاست

با این حال او ادعا می‌کند که عملکرد و تجربه از طریق سخت افزار و بهینه سازی‌های نرم افزاری به صورت مشابهی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و این بدان معناست که کاربران می‌توانند دقیقا تجربه‌ای مشابه را با هر دو مدل گوشی احساس کنند. لازم به ذکر است، با توجه به بنچمارک‌های منتشر شده، نسخه های مجهز به چیپ eMMC 5.1 از سرعت خواندنی برابر با 250MB/s برخوردار است، در حالی که گوشی های مجهز به چیپ های UFS 2.0 یا 2.1 قادر به ارائه سرعت خواندن 550MB/s یا حتی 750MB/s هستند.

شما نیز اگر صاحب یکی از نسخه های گوشی P10 هستید تنها می‌توانید بسته به استفاده‌ای که از آن دارید و همچنین برنامه‌هایی که اجرا می‌کنید تفاوت را احساس کنید. اگر در خواندن داده‌ها با سرعت کمتر از 550MB/s مواجه شدید، گوشی شما مجهز به چیپ eMMC 5.1 است.

1396-02-02

دیدگاهتان را بنویسید