چهار خودروی جدید سایپا تا پایان امسال عرضه می‌شود

خودروی جدید سایپا

چهار خودروی جدید سایپا تا پایان امسال عرضه می‌شود

مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد که چهار خودروی جدید سایپا تا پایان سال جاری بر روی پتلفرم ملی SP100 در این گروه خودروسازی تولید و عرضه خواهد شد.

سعید مدنی، مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، مهم‌ترین وظیفه خودروسازان در سال 1396 را توسعه محصولات فعلی و عرضه محصولات جدید دانست و تاکید کرد که این موضوع باید در دستور کار خودروسازان قرار بگیرد. به گفته مدنی، با توجه به وعده دولت برای تولید یک و نیم میلیون دستگاه خودرو در سال 1396، قطعا در سال جاری، شرایط خوبی را در صنعت خودرو از لحاظ تیراژ تولید خواهیم داشت.

خودروی جدید سایپا

عرضه چهار خودروی جدید سایپا بر مبنای پلتفرم ملی

مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بیان کرد:

در سال جاری، خودروهای جدیدی در قالب همکاری‌های اخیر خودرویی وارد بازار کشورمان می‌شود. بخشی از محصولات مشترک ایران خودرو و پژو و همچنین چند خودروی جدید سایپا بر مبنای پلتفرم ملی این شرکت تا پایان سال 96 عرضه خواهد شد. بر این اساس، امسال در مقایسه با سال‌های گذشته شاهد تنوع بهتری در بازار خودرویی کشورمان خواهیم بود و اگر جریان تولید با مشکلات و موانع خاص مواجه نشود، مطمئنا برنامه تولید سال 96 محقق می‌شود.

مدنی اضافه کرد که باید تولید خودروهای قدیمی را متوقف کرده و محصولات جدید را وارد چرخه تولید کنیم. در حال حاضر با توجه به قالب‌های قدیمی برخی از خودروها، سرمایه‌گذاری بر روی این محصولات برای ارتقای کیفی آن‌ها عملا بی‌نتیجه و غیر اقتصادی خواهد بود و به همین دلیل باید به تدریج، خودروهای قدیمی مانند پراید و پژو 405 را از رده خارج کنیم.

به گفته سعید مدنی، اکنون در بازار خودرویی ایران می‌توان خودروهایی را در محدوده قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان، با همکاری شرکت‌های خارجی و بر روی پلتفرم‌های داخلی تولید کرد؛ یکی از این محصولات، خودروی صد در صد داخلی سایپا کوییک است که چندی پیش به صورت رسمی رونمایی شد.

1396-02-20

دیدگاهتان را بنویسید