کار با برنامه ها بدون سی دی اصلی

احتمالا تا به حال شده است که از دوستانتان سی دی بازی یا برنامه ای را قرض بگیرید، ولی فقط یک روز در اختیار شما باشد و دفعات بعد که نیاز به اجرای بازی یا برنامه داشتید آن نرم افزار به شما اخطار بدهد که برای اجرا نیازمند سی دی است؟

احتمالا تنها راه حلی که به فکرتان می رسد، این است که از روی آن سی دی کپی کنید، اما ما در پیشنهاد این هفته راه حلی بسیار عالی در اختیار شما قرار می دهیم و آن تهیه کپی و استفاده از سی دی به صورت مجازی است. توسط نرم افزار Daemon Tools شما می توانید تا 4 سی دی رام مجازی در ویندوزتان ایجاد کنید و در هر یک از آنها به صورت مجازی از یک سی دی استفاده نمایید. روش کار برنامه به این شکل است که شما توسط یکی از برنامه های کپی سی دی از سی دی مورد نظرتان یک کپی روی هارد دیسک تهیه می کنید و سپس توسط این برنامه آن کپی را فراخوانی می کنید. عملی که انجام می گیرد، دقیقا مانند این است که شما آن سی دی را در درایو سی دی رام کامپیوتر خود قرار داده باشید.

این در حالی است که شما دستگاه رایتر نداشتید و حتی سی دی رام جدیدی نیز به کامپیوترتان اضافه نکرده اید، بلکه تمام این اعمال به شکل مجازی صورت گرفته است. نکته اینجاست که نرم افزار شما قادر به تشخیص این تغییرات نیست و طوری رفتار می کند که انگار شما سی دی را در یکی از سی دی رام هایتان قرار داده اید، به این روش از هر سی دی که بخواهید، می توانید کپی تهیه کنید و بعد آن برنامه را بدون در اختیار داشتن سی دی اجرا نمایید.

این نرم افزار کاربرد دیگری نیز دارد که عبارت است از باز کردن Image (کپی که توسط نرم افزارهای رایت سی دی از یک سی دی روی هارد دیسک ساخته می شود) بیش از 35 نرم افزار رایت سی دی، که با این روش شما می توانید قبل از اینکه سی دی را رایت کنید مطمئن شوید کپی تهیه شده سالم است. از دیگر قابلیت های مهم این نرم افزار، اجرا روی تمامی نسخه های ویندوز 95، 98، ME، 2000، NT و XP است.

پشتیبانی از قفل سی دی ها از دیگر کاربرد های این نرم افزار است. به این شکل که اگر شما سی دی را با قفل ساخته اید، می توانید آن را در این نرم افزار فراخوانی کنید. این نرم افزار قفل آن را نیز پشتیبانی می کند و تمامی تغییرات اعمال شده را به شما نشان می دهد و می توانید از قفل گذاری خود مطمئن شوید.

شما می توانید این نرم افزار را از وب سایت سازنده آن یعنی http://www.daemon-tools.cc دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس