کامیونت الکتریکی کامینز معرفی شد؛ رقیبی جدی برای محصول آتی تسلا

کامیونت الکتریکی کامینز

کامیونت الکتریکی کامینز معرفی شد؛ رقیبی جدی برای محصول آتی تسلا

کامیونت الکتریکی کامینز (Cummins) رونمایی شد. این کامیونت برقی دارای یک موتور الکتریکی بوده و باتری آن با سرعت بسیار بالایی شارژ می‌شود.

در حالی که تسلا تصمیم داشت کامیونت الکتریکی خود را در پاییز سال جاری رونمایی کند، شرکت کامینز خیلی زودتر دست به کار شد و محصول خود، که از نظر طرح کلی شباهت زیادی به محصول مورد نظر تسلا دارد، را معرفی کرد. نیروی لازم برای حرکت کامیونت کامینز توسط یک موتور الکتریکی و یک باتری 140 کیلووات ساعتی تامین می‌شود.

قدرت موتور کامیونت الکتریکی کامینز برابر یک موتور عادی 12 لیتری بوده و قادر است تا 20 تن محموله با خود حمل کند. مزیت اصلی این وسیله در مقایسه با کامیون‌ها و کامیونت‌های عادی، کاهش شدید هزینه‌های جاری مربوط به تامین سوخت فسیلی است. باتری کامیونت الکتریکی کامینز تنها طی یک ساعت شارژ می‌شود که حیرت‌انگیز است.

کامیونت الکتریکی کامینز

شرکت سازنده قصد دارد با کار گذاشتن‌ پنل‌های خورشیدی بر روی این وسیله، محدوده توانایی آن برای حرکت بدون نیاز به اتصال مجدد به شارژ را بیشتر کند. دلیل این تلاش، ضعف کنونی کامیونت الکتریکی کامینز از نظر دوام باتری است. اگرچه باتری 140 کیلووات ساعتی آن طی یک ساعت شارژ می‌شود، اما تنها می‌تواند برای مسیری به مسافت 160 کیلومتر دوام بیاورد. این موضوع سفرهای بین شهری را شدیدا با مشکل مواجه می‌کند.

کامیونت الکتریکی کامینز

مشکل کنونی کامیونت الکتریکی کامینز دوام پایین باتری‌ آن است

از آنجایی که انتظار می‌رود کامیونت تسلا با یکبار شارژ چیزی حدود 320 تا 480 کیلومتر را طی کند، کامینز تصمیم گرفته برای بهبود وضعیت محصول خود یک پک باتری دیگر به آن بیفزاید. نباید فراموش کرد در حال حاضر، کامیونت الکتریکی کامینز تنها یک مدل مفهومی است و به عنوان یک محصول در آستانه عرضه به بازار، در خط تولید کارخانه قرار ندارد. انتظار می‌رود محصول تجاری طی چند سال آینده روانه بازارهای سراسر دنیا شود. این فرصت خوبی است تا تسلا، در پاییز سال جاری کامیونت خود را معرفی کرده و برتری و یا ضعف آن در مقایسه با محصول کامینز را نشان بدهد.

1396-06-09

دیدگاهتان را بنویسید